Vi som ska/har lämna in den

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Chilaq, 16 maj 2011.

1. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tjena!
    Jag kan tänka mig att jag har tjatat ut forumet med mina inlägg. Men hade mobilen inte strulat så hade jag aldrig hittat hit ens.

Nu har jag fått nog! Mobilen ska lämnas in för första gången efter oändligt problem med omstarter och appar som plötsligt stängs av/krashar.

När mobilen var rootad så köpte jag TitaniumBackup och andra apps som krävde root från Market.
    Sedan fredags har jag kört orootad, men när jag ser på Hämtningar i Market så syns det att jag har köpt appar som kräver root. Kommer detta påverka mina chanser att få den fixad/utbytt?
    Är det bevis nog att påstå att mobilen har varit rootad? Ni som har erfarenhet av detta, dela gärna med er.

Peace

2. Hitman TheSwede

Hitman TheSwede Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har man problem är så är det jävligt frustrerande att inte få prata ut.
    In med skiten gnäll som fan.Tråkigt att folk ska ha så mycket problem.

3. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu är jag tyvärr inte en expert men det verkar lite otroligt att de skulle bry sig om att spåra det så långt. Det är ju syncat mot ditt konto och när de kollar lär de ju inte få låna ditt SIM-kort och mail för att göra testerna (ber de om det kan de dra åt helvete).

Därför är det kanske spårbart (beror på vad Google känner för att lämna ut antar jag) men troligen inte.

Om den är fullt återställd kan de inte heller bevisa att du faktiskt rootat den om jag förstått det hela rätt, alltså ligger bevisbördan på dem i det läget och så långt kan jag inte tänka mig att de går.

4. Mollan

Mollan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Min nu ca 4 dagar gamla optimus 2x kommer jag lämna in. Funkade hur bra som helst tills igår då den helt random börjar reboota samt inte hittar minneskortet.

För övrigt måste jag installera LG:s USB drivrutiner för mobilen på varje dator jag ansluter den till. Alltså jag måste tanka LG support programet och via det installera drivisarna. Ansluter jag bara telefonen direkt till en dator så säger den att det inte finns drivrutiner och jag kan alltså inte komma åt minneskortet eller någonting. Är det så här för fler eller är det ännu ett problem med min lur?

5. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

@ALLA

ja det måste jag ju göra. räcker det med en hard reset i så fall? När dom inte har mitt google konto så kan dom inte spåra ett fnatt.
    Jag hoppas jag får den fixad och inte bara återställd. För nu när jag kör orootad, återställd och hardresettad och allt helt orginal så förekommer problemen fortfarande. Har även återställt via NvFlash några ggr...
    Det bästa är kanske att köra med custom rom men då känns det fel att lägga så mycket pengar på bara hårdvara.
    Hoppas LG har ordnat en fix när mobilen kommer tillbaka. Annars är det bara att lämna in den igen

6. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Om datorn inte har drivrutinerna så kan du inte utforska mobilens minneskort. Detta är inget problem alls.

7. kastrull

kastrull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De e likadant för mej. Usb drivare måste väl installeras för alla lurar inte bara o2x.

8. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

nej, för det räcker inte som bevis och dessutom ska du blåsa telefonen innan du lämnar den för de har inte med dina privata data att göra.
    Däremot så finns det andra spår av root som du måste göra dig av med.
    kolla guiden om nvflash här på forumet, men använd inte den imagen som kommer från modaco, det måste vara en engineering-build för den har root.

9. Mollan

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Jo att de måste installeras förstår ju jag med men alla andra telefoner jag har haft så har detta fixats automatiskt. Att jag ska behöva installera ett supportprogram som jag dessutom inte kan ta bort för då tar den bort usbdrivisarna också är ju helt värdelöst. Att inte kunna plugga ni telefonen i vilken dator som helst utan att tanka ett program från lg:s hemsida orkar jag bara inte med.

10. kastrull

kastrull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att avinstallera lg buggprogram o behålla usb drivarna funkar visst de gjorde ja direkt, sen borde de väl gå att spara drivarna så man inte behöver ta ner dom via lg varje gång. De här e min första android lur så vet inte hur de e med andra märken men ja har alltid varit tvungen att installera usb drivare manuellt till mina gamla telefoner

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

11. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag återställde den från instruktioner ur denna tråd :https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=37742

Det står att det är orginal ROM, så jag har förutsett att det borde räcka. Du skulle lägga in en guide om hur man fixar in V10B... Hur går det?

Jag följde guiden 25/3-11 NVFlash V10b... Det innebär att det fortfarande finns spår av root?

Last edited: 16 maj 2011
  12. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag har bestämt mig för följande, nu frös min telefon igen, det efter 16h upptid och det som triggade frysningen var att jag skulle ladda telefonen.

Jag kommer vänta 1-2 veckor till och se om LG kommer med en uppdatering till V10X som löser problemet, gör det inte det så kommer jag returnera den och f*n ta dom om jag inte får pengarna tillbaka.

Chilaq läs följande tråd : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035041

Vi bör ha EURO OPEN V10B så det är den du ska köra in.

Det som fick mig att se att modaco-rom:en inte var helt ren var att jag fick en # istället för $ direkt när jag körde adb shell från kommandoprompten på datorn.
    Det är alltså instant root = inte så bra.

Chilaq gillar detta.
  13. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tusen tack för ditt svar! Jag lämnar in den imorgon istället efter att jag flashat in den riktiga versionen.

Jag tänkte likadant som dig angående LG´s uppdatering men mitt tålamod är slut. Förhoppningsvis kommer en update när jag fått tillbaka min lur, men troligen skickar jag in den samma dag som jag får tillbaka den. Då kanske man får en helt ny, eller en helt annan.
    Just nu är jag så missnöjd att jag tom kanske lämnar tillbaka min LG TV också!

14. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag har inte installerat några drivrutiner, jag bara pluggar i min O2X i datorn, och så dyker det upp två flyttbara diskar, det interna resp. externa minneskortet ...

Sent from my O2X using Tapatalk

15. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Nu håller jag på att ladda ner romen, hur flashar jag in den i luren?
    Är det via NVFlash eller? Jag har ingen aning och det står inte i tråden

EDIT: Hittat. Man ska använda smartflash

Last edited: 16 maj 2011
  16. Mollan

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Precis, det måste väl ändå vara så det ska vara. Så är det i alla fall på alla andra androider vad jag vet. Får hoppas updaten som komma skall fixar även detta, annars blir det att lämna in den.

17. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon: