Viber - Gratis?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av callaway, 18 okt 2011.

1. callaway

callaway Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om jag fattat det rätt, men Viber är gratis så länge båda sitter på Wifi eller 3G?

Vad händer om jag sitter på Wifi och ringer en Viberkontakt som inte är uppe mot detsamma? Med andra ord t ex jag ringer min fru som just då befinner sig utanför Wifi eller 3G. Går det inte att komma fram eller får man en otrevlig överraskning när räkningen kommer???

Ska på resa och där verkar minutpriset ligga på en sisådär 38:-/min och att använda Viber på hotellets trådlösa känns mer intressant....

Last edited: 18 okt 2011
  2. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har aldrig provat ringa någon som inte har någon dataanslutning, eftersom det finns i princip 3g överallt. Men jag vet att när man pratar med någon över Viber så finns det en knapp som man kan trycka på för att växla till vanligt samtal. Den stänger då viber och ringer upp den andra telefonen på vanligt sätt. Så även om den gör detta automatiskt, vilket jag tvivlar på att den gör, så kommer du veta det direkt, eftersom du inte är i viber längre, på skärmen kommer det se ut som ett vanligt samtal

3. callaway

callaway Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för ett snabbt svar!

Har inte använt Viber innan och var lite nyfiken på hur det fungerar.
    Var mest nervös över att den skulle växla över till vanligt samtal utan att man märker det.

4. Hellis

Hellis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Den som blir uppringd utan nätverk kommer få missade samtal när denna får nätverk igen.
    Jag kom nyligen hem från en resa och hade då 3 missade samtal när jag kom hem till svenskt nät igen.

Har aldrig sett någon knapp att växla över till vanligt samtal, och tappar man nätuppkopplingen så bryts samtalet.

5. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag hittade en bild. Man ser ganska tydligt "Switch to GSM"

Hellis gillar detta.
  6. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Vi provar i Apps & Spel -> Frågor och support istället.

7. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vad den du pratar med sitter på för uppkoppling spelar ingen roll. Du ringer genom wifi och betalar inget.

Last edited: 19 okt 2011
  8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Testade det och det funkade över förväntan med samtal. T.o.m över egde.

Men drar det inte lite väl mycket batteri? Känns som om telefonen drar någonstans mellan 15 och 20% mer i batteri med Viber i bakgrunden...

9. ojin

ojin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

vill ta och tacka OP för skapandet av tråden.

genom dig så hitta jag, mina bekanta och familjen Viber.

Jag räknar med att få en total kostnad per år på sunda tusenlappen i ren operatörs avgifter.

hade någon sakt till mig för 6 år sedan att detta kommer vara möjligt om 6 år så hade jag nog idiotförklara densamme eftersom den då kunde ligga på lite över 20lakan.

har dock märkt att pratar man med personer som har 3 så kan de lätt brytas när deras data Pot är förbrukad. men det är smällar man får ta.
    kollade upp lite om avbrutna samtal och de enda som visade sig logiskt var att hastigheten 3 har var 64kb/s till skillnad från mitt 120kb/s som lägst efter förbrukning men det kanske är något annat.

Ett stort tack iaf OP!

Skickat från min Samsung Galaxy S2 med Tapatalk.
    Tack för din tid.

Last edited: 25 okt 2011