Viber och Skype, ljud via högtalare. Global patch?

Diskussion i 'Blade' startad av derfpa, 21 jul 2011.

  1. derfpa

    derfpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Som säkert många av er märkt så fungerar varken Skype eller Viber med att skicka ljud till den vanliga samtalshögtalaren (earpiece på engelska), utan skickar ljudet direkt till högtalaren.

    Det finns ju en patchad version till Skype, men tyvärr version 1 och inte nya Skype 2. Tänkte om någon vet en global patch som löser det här problemet?
     
  2. fldc

    fldc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Cyanogenmod 7 nightly har en patch implementerad för att fixa detta för skype, men kanske är det just denna rom du kör? Jag har inte själv provat om det fungerar då tydligen ingen i kontaktlistan använder viber :D
     
  3. derfpa

    derfpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nä, jag kör på Ginger Stir Fry. Följer Skype med romen i CM7 nightly? Kan ju som sagt vara den patchade versionen av Skype då. :/
     
  4. fldc

    fldc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nej, självklart följer inte skype med, men problemet som uppstår med Skype och blade är patchat i cyanogenmod.
     
  5. derfpa

    derfpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det är ju inte så självklart. Provade nån rom för ett tag sen där både facebook och skype följde med (men ljud från högtalaren där med). ^^
     
  6. fldc

    fldc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    När det kommer till cyanogenmod är det ganska självklart, iaf, vad gäller skype så fungerar det bra i nightly, vad gäller viber återstår att provas :D
     
  7. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Med viber åker ljudet ut i den stora högtalaren
     
  8. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Edit: Uppringningstonen kommer ur den stora högtalaren, men samtalet kommer ur samtalshögtalaren. Cm7 n137
     
  9. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Hej

    Ny här på forumet och tycker verkligen detta verkar vara ett trevligt forum.
    Istället för att starta en ny tråd använder jag mig av denna istället.

    Igår köpte jag mig en ZTE Blade (Comviq) på NetOnNet i Göteborg och det är en svensk telefon med android 2.2 installerat, för dom som vill veta.

    Nu till min fråga:

    1: Jag använder viber och skype väldigt mycket men i Bladen får jag ljudet i högtalaren, läste någonstans att man ska flasha in en moddad rom för att lösa detta problem? Vilken rom är nyast/bäst för detta ändamål?

    Kan ni även länka till någon guide jag ska använda mig av för att flasha in denna rom? Har sökt och hittat väldigt många bra guider men vet inte exakt vilken jag ska välja.

    Tack på förhand
     
  10. sklp

    sklp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Blade-buggen som påverkar bl.a. Skype och Viber finns vad jag vet i alla ROMmar förutom CM(cyanogenmod).

    Senast jag provade CM (cirka en månad sedan) så kraschade telefonen efter ngn dag, så den kanske fortfarande inte är helt stabil tyvärr. När det gäller Skype finns det en patchad version av programmet som funkar på icke-CM blade, men dessvärre har jag inte hittat nån sån för Viber.

    För att installera en ny ROM är det nog enklast att använda OneClickRecovery

    https://swedroid.se/forum/40008-one...clockwork-recovery-utan-att-behova-roota.html
     
  11. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Tack för ditt svar!

    Jag kör med CM7 Nightly 209 just nu och allt fungerar nästan perfekt. Det ända är att jag får viber ringsignal i högtalaren men dock samtalet i luren.
     
  12. sklp

    sklp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok. hoppas det är stabilt då CM
     
  13. fotbollerik

    fotbollerik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2012
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hejsan! Jag köpte nyligen en ZTE blade åt min svärmor, Den kör på Android 2.3,5. Som tidigare uppdagat så lider den av nå fel / bug som gör att Viber och Skype körs i högtalaren. Finns det något sätt att få den att fungera normalt? Om det finns , hur? Vad måste jag installera / ställa in?

    Jätte tacksam för svar!

    MVH Erik