Fråga: Vibration på Garmin Venu 2 Plus

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av solmattsolhatt, 29 sept 2022.

1. solmattsolhatt

solmattsolhatt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej!

Jag har nyligen skaffat en Grmin Venu 2 Plus och är nöjd med med undantag från en enda detalj: jag skulle önska att notifieringsvibrationen vore starkare, eller rättare sagt, lite längre. När det ringer blir det en lång och tydlig vibration, men notifieringar ger bara ett kort "blip, blip". Går det att få samma typ av vibration för bådadera? (Jag har redan ändrat vibrationsintensiteten i inställningarna.)

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 368

MINA ENHETER

Tyvärr går det inte... Jag har inga problem med att det är olika vibrationer, tvärtom så är kanon för att kunna särskilja notifiering från samtal som kanske har högre prioritering.

Det som däremot är frustrerande är att det vibrationen för samtal endast sker en gång, det borde så klart upprepas så länge som samtalet pågår. Det är något som begärts otaliga gånger av användare på Garmins forum.

3. solmattsolhatt

solmattsolhatt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tack för svar. Misstänkte det, och håller med dig om att två vibrationsmönster är bra i princip.
    Men jag ville kommentera andra delen av ditt svar: När min telefon ringer, upprepas vibrationen på klockan tills samtalet besvaras, nekas eller kopplas vidare till mobilsvar. Så samtal känner jag inte att det är någon risk att jag missar. (Jag har alla notifikationer ljudlösa när klockan är inkopplad - så skönt att inte riskera att störa andra med dem!)