Problem: Vibration vid notifikation går ej att stänga av?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av nbulp, 27 sept 2013.

1. nbulp

nbulp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Så, min Note verkar totalt ignorera att jag stängt av vibrationer för vissa appar (som Hangouts, t.ex.). När jag försätter mobilen i ljudlöst läge, så vibrerar den för varje notifikation, vilket driver mig till vansinne! :mad:

Otroligt frustrerande! Är det någon som upplevt nåt liknande och/eller har en lösning för det?

(Man kan hålla ner strömknappen och välja "Mute", men då stänger den, i stället, av alla vibrationer...)

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Gå in under Ljud och stäng av vibb där.

3. nbulp

nbulp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hmm! Jag vill stänga av vibration per app, inte för alla appar (alltså, jag vill ha det så som jag har haft det på min Note 1 och 2)... och i Hangouts har jag stängt av vibration!

Samsung verkar ignorera alla appars individuella inställningar, nuförtiden, eftersom *VARJE NOTIFIKATION* resulterar i vibration. Slöseri med batteri, när jag bara vill ha vibration för några få appar.

Verkligen ingen annan som upplevt det här som nån sorts problem/störmoment/överraskning? :eek:

4. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Jag har vibration på i ljudinställningarna men om jag inte också ställer in i respektive app att den skall vibrera så gör den inte det så jag kan inte säga att jag upplever det som ett problem :-)

5. nbulp

nbulp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hmm!
    Om du håller ner strömknappen, tills menyn dyker upp, vilket läge är mobilen i (Mute/Vibrate/Sound)?

6. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Sound

7. nbulp

nbulp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för info!

Nae, jag vill nog inte ha några ljud igång. Bara vibration - och dessutom bara i appar jag själv väljer ut.

Jag får experimentera lite och se vad jag kommer fram till. Annars verkar det som att Samsung har bestämt sig för att man måste tillhöra antingen ljud- eller vibrationslägret och inget däremellan! :)

8. nbulp

nbulp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Aha! Nu har jag äntligen lite mer info! Det här är en ny "feature" i Android!

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=39592

Hoppas de tänker om där, lite. Jag behöver inte en mobil som vibrerar varje gång Google+ synkar mina foton och jag får en notifikation om det. Alla notifikationer är inte lika viktiga :)