Problem: Vibrations & Kameraproblem

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Adamantis, 19 mar 2016.

1. Adamantis

Adamantis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hämtade ut min telefon i fredags förra veckan (11:e mars) och den fungerade utan problem fram till onsdagen 16:e mars då jag märkte konstiga ljud i kombination med att vibrationen hoppade igång för mina alarm.

Ljudet kom som ett tickande läte och påminner lite om när det blir som en liten elektrisk stöt. Det kommer då och då när mobilen ringer, men framför allt när alarm hoppar igång.

Gick till en Tre butik i torsdags och fick svaret att jag kan lämna in den på service till dem men då tar det upp till två veckor, eller så kunde jag gå till Tre's servicecenter och få ny telefon på en gång.

Begav mig till Tre's servicecenter i fredags och fick då istället svaret att de inte kan byta ut telefonen, bara skicka den på service. Om jag istället går till Samsung's servicecenter så ska de kunna byta ut den...

Upptäckte nu idag att filmsnuttar som jag spelar in med kameran ofta får en störning i början av klippet. Händer ungefär var tredje gång som jag börjar filma.

https://www.dropbox.com/sh/gkuj4nkw9tl49y2/AABVWcuKTf6nHN-EAi0Y25EWa?dl=0

De tre första klippen visar problemen med när man filmar, det sista klippet visar problemen med vibrationen (bara jag rör vid skärmen samtidigt som den vibrerar så låter det konstigt).

Har ringt till Tre's kundtjänst för att kontrollera om de verkligen inte kan göra en DOA i butiken, enligt hon jag talade med ska de kunna göra en DOA men är upp till servicecentrat att avgöra om det är en DOA eller ett serviceärende. Blir att ringa till servicecenter på måndag för att se om de kan godkänna en DOA direkt över telefon.

2. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    jag har tittat på dina videos och det där är ju inget snack om saken att du skall få en ny telefon. Det ser helt klart ut som någon form av internstörning. Kanske en dåligt isolerad kabel?

3. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER