vidabefodra okända nr

Diskussion i 'Allmänt' startad av davidsson, 8 maj 2024.

1. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har fått bekymmer att vissa ringer o trakassera min dotter Började med att blockera okända nr men skulle nu vilja gå till att okända nr vidabeforas till mitt nr så jag kan börja få kolla på detta. Har tasker ifall det går att lösa där.

2. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 176
    Jag har tre råd, polisanmäl, slå på samtalsinspelning om möjligt, byt hennes nummer och var restriktiv med vilka som får det nya numret.

Tasker kanske kan klara det, har tyvärr usel koll på sånt.

3. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 204

MINA ENHETER

vill du veta vilka som ringer och skrämma dessa rejält?
    Skaffa ett nytt nummer till din dotter (hemligt) och sätt dotterns simkort i en egen telefon som du har koll på. Nu kan dottern lämna ut numret till de hon litar på (några få åt gången) samtidigt som de som trakasserar din dotter får dig i luren (så du kan ta reda på vilka de är och polisanmäla samt meddela föräldrar och skola). den dan plågoandarna får tag i det nya telefonnumret så vet ni att någon som dottern gett numret till inte är att lita på, troligen den senaste som fått numret.
    Enda sättet att bli kvitt rötäggen.

Heleg gillar detta.
  4. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL
    Fixa ett bra MDM.
    Sedan tillåter du bara att samtal från klasskamrater, och barnets föräldrar och släkt kan ringa-sms-mms in till nummer resten blockeras av MDM.

Vore nog det bästa samt ställa in vad som får göras på enheten och inte.

Är hyfsad
    Inventera och sköt installationer & avinstallationer centralt. och rätt billig för licenserna, men så klart finns det helt andra MDM också mer mer funktioner hitta något som passar just ditt behov.