Viddarekoopling alla samtal

Diskussion i 'Allmänt' startad av dt33, 27 oktober 2013.

1. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Min sambo har Tele 2 Comviq kompis, utan surf och har beställt nytt Universal Telecom abb + surfis med obegränsat surf. Vill vidarekoppla alla samtal från hennes Comviq Kompis till nya Universal Telecom.
    Hur blir det med samtals kostnader med vidarekoppling?

Detta är bara tillfälligt, tills hon säger upp kompis abb och använder Universal Telecom nya nr.

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.238

MINA ENHETER

Den som ringer betalar samtalet till comviq som vanligt och din sambo betalar samtalet från comviq till universal enligt comviqs prislista.

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Eftersom abonnemanget ska sägas upp så är det väl smartare att lägga in ett meddelande på telefonsvararen med det nya numret så att alla ändrar till det istället för att det helt plötsligt försvinner utan folk har ändrat i sina telefonböcker.
    "Jag har bytt telefonnummer till 07xxxxxxxxx. Radera mitt gamla nummer och lägg in det nya istället. Det nya numret är 07xxxxxxxxx."

Då slipper ni även ta kostnaden för alla samtal som vidarebefordras.

Ändra tid för att samtal ska gå till telefonsvaren:
    https://www.comviq.se/kundservice/artikel?article=61

4. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Hmm..om jag förstår det rätt, så ska hon också betala för samtalet som folk ringer till hennes comviq kompis abb och dvs både betalar för samtalet? Som vanligtvis inte skall kosta nåt för henne om nån annan som ringer till henne?

5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.238

MINA ENHETER

Telebolagen räknar vidarekoppling som ett nytt samtal, så ja båda får betala för ett samtal. Detta eftersom både den som ringer till kompis-nummret och din sambo så att säga "ringer upp" med vidarekopplingen.

e7andys förslag är förmodligen bättre i de flesta fall men det kan förstås finnas orsaker till att ni inte vill göra så heller, t.ex. om ni inte vill lämna ut det nya nummret till alla som har det gamla.