Videeo ut från Galaxy tab 2 7.0?

Discussion in 'Samsung' started by kallekn, Aug 30, 2012.

1. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

2. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det kan du. Du kan få det över WiFi också. Den inbyggde videospelaren fungerar eventuellt endast med Samsungs TV apparater, men andra som Dice eller MX fungerar oavsett TV märke.

3. kallekn

MINA ENHETER

Min tv har inte wifi tyvärr så det får bli sladd. Vilken sladd ska jag köpa? Och är det någon speciell inställning på platten jag ska göra?

Sent from my GT-P3110 using Tapatalk 2

4. RoidRage

MINA ENHETER

Du behöver vara betydligt mer konkret med dina uppgifter, men om jag antar att din TV har HDMI kontakt så behöver du en HDMI omkopplare till din Galaxy, den behöver vara kopplad till el-nätet samtidigt som den är kopplad till HDMI kabeln. Sedan är det bara att spela upp videon.

5. kallekn

MINA ENHETER

Jag har både HDMI och kompositingång på teven. Köpte denna sladd från Kjell & Co

http://www.kjell.com/sortiment/dato.../galaxy-tab/komposit-tv-ut-kabel-1-2-m-p93013

men fick ingen signal, oavsett om den var kopplad till elnätet eller inte.

Den andra möjliga sladden är alltså den här:

http://www.kjell.com/sortiment/dato...ll-surfplattor/galaxy-tab/hdtv-adapter-p92180

Menar du att den fungerar, trots att kompositkabeln inte gör det? Av någon anledning står det inget om video ut i manualen till plattan. :-(

6. RoidRage

MINA ENHETER

Ojj så dyr den var. Jag köpte min från Kina för 20 spänn. Men jodå, den bör fungera, koppla till HDMI på TVn så blir den i princip en dubblerad skärm. Praktiskt om du har BT tangentbord och behöver skriva en längre text.

7. kallekn

MINA ENHETER

Du har alltså testat detta på en Tab2 7.0? För enligt Samsungs sajt ska deras egen adapter inte fungera till 7.0.

http://www.samsung.com/us/mobile/galaxy-tab-accessories/EPL-3PHPBEGSTA

8. Mushi-shi

Mushi-shi Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

7" tableten supporter ikke tv-out det er kun 10.1" modellen der gør det.

Det eneste som 7" modellen supporter er DLNA men ikke nogen kabel bunden tv-out.

9. kallekn

MINA ENHETER

Tack för information. Har inte riktigt koll på DLNA, måste man koppla på det i plattan på något vis? Jag tror inte min tv har stöd för DLNA förresten, så det kanske inte är aktuellt i alla fall. :-(

10. Mushi-shi

MINA ENHETER

DLNA er en netværks streaming tjenste. Så du må have en enhed (Enten indbygget i et smarttv eller en extra boks) som er DLNA modtager. Og du ville ikke kunne clone billedet fra tableten men kun afspille media som du streamer fra din tablet. Desværre har Tab 2 ikke Allshare Cast som SGS3 har som er en netværks screen cloning tjenste men kun Allshare play som er DLNA.

Så hvis du ville bruge den hvor du spiller med dit tv som skærmen kan det ikke lade sig gøre på Tab 2 men hvis det bare er til og streame musik/film/billeder over til tv'et kan det lade sig gøre med og have en DLNA kompatibel reciver til tv'et

Her er en liste med både software og hardware som kan gøre det. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UPnP_AV_media_servers_and_clients#UPnP_AV_clients

Selv kan jeg se mit tv som er et smart tv, min reciver (Den kan dog kun modtage musik over DLNA) og mit mediacenter da XBMC er DLNA client.

11. RoidRage

MINA ENHETER

Oops, det var min Galaxy Note jag använde, eftersom bägge är Samsung så utgick jag från att de var kompatibla, jag har en USB konverterare till min Tab 2 som jag utgick från att jag kunde koppla den till.

Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

12. Mushi-shi

MINA ENHETER

Noten køre jo med samsungs egen cpu også og er jo bare en SGS2 hvor Tab 2 jo er TI OMAP dualcoren som har support for hdmi ud det er bare deaktiveret på Tab 2 7.0 desværre... Selv analog er deaktiveret... Jeg købte en 12 i 1 pakke til tab 2 7.0 på ebay hvor der var tv ud analog med men det var jo useless.. :P

Men de andre dele i pakken er nice nok og have... :)

Dette er pakken: http://www.ebay.co.uk/itm/280975489128?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Skal dog siges jeg kan ikke få det normale usb kabel der er med (det lange af dem og ikke den de viser sammen med OTG kablet) til og registere min tablet på computeren så bruger det bare sammen med min lader og det orginale kabel til computeren. Det lille usb kabel virker sammen med computeren men det er bare ikke så langt igen.