Problem: Video boost - funkar endast "i molnet på samma enhet?"

Diskussion i 'Google Pixel 9 / Pixel 9 Pro' startad av Akerhage, 8 nov 2025 kl 08:41.

1. Akerhage

Akerhage Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Jag har filmat lite här hemma och tänkte klippa ihop en film av dessa filmklipp. Klippen i sig är allt från ca 30s långa till kanske som mest 10min långa. Har på min Pixel 9 XL Pro när jag filmat haft olika lägen, night mode, vanligt läge vad jag vet. Filmerna har spelats in där jag via "settings" valt "att aktivera "Video Boost". Ofast tar det mellan någon timme till ett dygn innan dessa boost effekter blir klara och när de väl är det så får jag ofta en notis. Jag har då när denna effekt är aktiverad valt att ta bort ursprungsvideon för att endast behålla de boostade filmerna som ser fantastiska ut på mobilen.

Jag förstår att dessa videos sparas i molnet nu eftersom jag inte hittade dem alls när jag kopplade in usb till datorn för fil-överföring. Jag har nu då valt att ladda ner (download) alla dessa videos via telefonens app Google Photos. Även här tycker jag det är oklart, tycker mig inte kunna se alla mina filmer i utforskaren på datorn med usb kopplad och filöverföring aktiverad.

Jag kopierade över de filmer jag kunde till datorn. Men när jag kikar på dem här på datorn via VLC (även testat andra program) så blir filmerna defekta. Artifakter och "jelly" effekter så det ser ut som att man kollar på en svamp-tripp eller är påverkad av LSD. Jag har testat att istället för filöverföring istället göra backup till Google Drive och ladda ner dem från datorn så sätt. Samma sak! Det konstiga är att det är kanske 60% av filmerna som blir såhär, några blir som i telefonen och andra ett mellanting mellan dessa dåliga och bra filmer.

Är det så att processen video boost är såhär värdelös och skapar defekta filmklipp? Eller är det någon codec på datorn bara som saknas? Försökte reparera precis ett klipp här via ffmpeg. Dock ingen skillnad.

Om jag via Google Drive eller Google Photos på datorn direkt spelar upp filmerna där, ser de lika bra ut som på mobilen. Men något verkar hända så fort jag laddar ner dem lokalt och sparar dem?

Någon som upplever samma? Som vet hur man enklast för över sådana här boostade filmer till en dator utan dessa problem? Eller någon som har ett förslag hur jag skall göra för att nu kunna redigera dessa filmklipp i datorn med kvaliten från originalen?

Bifogade filer: