Video editor/redigering!

Diskussion i 'Applikationer' startad av trifix, 6 jan 2013.

  1. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Jag kommer ifrån iPhone och sitter nu på en Note 2 och söker med lampa och lyckta efter BRA program att redigera video med. Även program att filma med också med lite mer inställningar. Finns ett fantastiskt program som heter Filmic Pro på iOS där man göra en massa olika trix när man filmar. För redigering finns Apples egna iMovie.

    Vad finns på Android? Verkar inte ens finnas något självklart program som klarar av att trimma en videosnutt enkelt?! Eller har jag missat något?

    Jag hade en SGS2 för 1½år sen och klagade då på det dåliga utbudet av bildredigeringsprogram. Detta verkar ha åtgärdats så nu återstår problemet med videoredigering.

    Jag är allergisk mot "billiga" appar med dåligt utseende. När jag har sökt så är det sånt jag har hittat. Bäst vore ju någon form av ett iMovie-liknande program för Android. Priset spelar inte heller någon roll, bara det fungerar! Jag betalade tex gladeligen 38 spänn för iMovie!
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

  3. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Varför ligger inte den förinstallerad på telefonen? Samtidigt klarar den inte av annan video än 1080/720p verkar det som. Slowmotionklippen jag har fungerar tex inte...

    Men tack :)

    Betydligt bättre än inget!
     
  4. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Lyfter tråd.

    Är det någon som kan rekommendera någon annan som man kan redigera filer från sin action cam?

    Hade varit lite roligt med lite effekter och kunna lägga på lite ljud m.m