Fråga: Video i whatsapp

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av teal, 3 dec 2012.

1. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Hej alla glada (och er surputtar)

jag har en väldigt kort fråga som jag önskar svar på om någon kan ta en minut av sin tid och hjäpa mig.

Jag skickar en del filmer till vänner osv via whatsapp. På min sgs2 så kunde jag direkt via WA skicka filmer som var 45~ish sekunder. På min GN så är maxlängden 11 sekunder då den spelar in i HD när min gamla sgs2 spelade in i 480p format. Har i kamerappen på min GN ställt in att den ska köra i 480p men ändå fungerar det inte.

Kan någon testa att spela in en film, via whatsapp, och se hur lång tid man kan spela in innan maxstorleken stoppar?

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har för mig att det är en maxstorlek den går på i whatsapp, drygt 12 mb.

Sen kan storlek på film variera beroende på bitrate, det kan te x vara 480p, med låg bitrate = lägre kvalité och storlek, medans med hög bitrate i 480p så blir det ju såklart bättre och större normalt sett.

Så det kan ju skilja sig vad dom spelar in i för bitrate.

teal gillar detta.
  3. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    679
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    ja tyvärr lämpar sig inte appen för att skicka stora filmer direkt.

4. bengbeng

bengbeng Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Finns det någon app som man kan göra det på? (Skicka stora filer)Otroligt smidigt i sådana fall.

5. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Finns en app som konverterar om filmen till ett mindre format. Testade det själv en gång och det var ruskigt smidigt. Dock minns jag inte vad appen heter. Någon annan som vet och kan hjälpa TS?

teal gillar detta.
  6. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Det är inte hela världen, tack alla ni som tog er tid att svara. Lyckades få tag på en kollega som har en sgs3 (jobbar på ett iPhone-jobb..typ) och det fungerade inte på samma sätt som sgs2 tyvärr. Det är ju inte hela världen men vore så smidigt om man hade som Sgs2 där den körde i 480p och komprimerad automatiskt så att man hela tiden såg storleken på filmen och sen kunde skicka. Lite svårt att gissa sig till nu hur lång film man kan skicka :)