Diskussion: Video problem?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av dt33, 10 dec 2011.

1. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Nån som testat sina Note och upplever några problem med video kvaliten?
    Som har nämnts i denna tråd: [Q] Video on Note - xda-developers

Själv har jag samma problem som beskrivs i den tråden. :cry:
    Kvittar vilken typ av video jag spelar upp så blir det pixligt/blockigt, mest vid mörka scener och testat från vanliga videos/HD videos etc..

Här är en video att testa med: http://www.multiupload.com/P9F6BYX3CK

Min är beställd hos DustinHome denna vecka (fick i Ons) och vet inte om detta räknas som D.O.A?

Last edited: 11 dec 2011
  2. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag är ganska så säker på att det är lika för alla. Någon som hört nått ang en fix i en kommande uppdatering eller så? Jag menar mer eller mindre så funkar ju ingenting alls bra förutom deras egna exempel video som medföljer.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

3. zaq

zaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    No probs.

Jag har inga problem alls med någon video. Kör tex Avatar, och ingen har sett några konstigheter. Alla är förundrade över kvaliten och färgerna. upplevs nästan som 3d ibland.

4. dt33

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Testa med videon som jag lagt till i 1 inlägget.

5. Fredag

Fredag Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den videon i exemplet ovan är av riktigt dålig kvalitet. Svärtan är "klippt" och även det vita ser riktigt risigt ut. Om filen är dålig på datorn, så blir den det i Note också. Dra upp ljusstyrkan lite på datorskärmen och vida i helskärm, så ser du att problemen är lika tydliga där.

Här är en fil med fyra gånger högre bitrate:

http://videos.movie-list.com/shrubz/drive_tlr1_1080p_5.1.mkv

Detta visar att om källmaterialet är bra, så får man inga problem. Skit in = skit ut gäller i högsta grad här, då Note inte förskönar en dålig källa det minsta med sin höga upplösning. Den ska klara mkv i riktigt hög bitrate, så det finns ingen anledning att snåla. Första exemplet ligger på 2000kbit/s, mitt exempel närmare 10mbit/s och Noten klarar 25mbit/s utan problem.

Är man inomhus i dämpad belysning bör man sänka ljusstyrkan helt, för att få rätt kontrast.

6. dt33

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Läs tråden som jag länkat till först hos xda. Inte jag som är ensam om detta problem och det kvittar hur hög bitrates video. Dessutom den som du länkar till är samma problem och dessutom laggar i noten. Folk har testat från 1-20mbits och med samma problem.

Made in Korea: Inga/minst problem
    Made in Vietnam: Problem
    Made by Samsung (förmodligen i Kina): Problem

Min är Made by Samsung och för en telefon som kostar 6400:- skall man inte acceptera dessa problem.
    Iallafall skall jag returnera tillbaks till DustinHome och skall få en ny i utbyte. Fast chansen är väl stor, man får en likadan med samma problem.

7. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Ja, eftersom vad jag har förståt så är det ett software problem.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

8. Nukezone

Nukezone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Köpte min hos Dustin och jag upplever inga som helst problem med videouppspelningen.

Eller jo, när man spelar upp en 720p eller 1080p MKV-fil med undertexter till så sackar videon efter. Man märker inte det förrens efter någon minut.

Dock så har jag en custom ROM som snabbat upp rejält.

9. Tuna

Tuna Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej !

tog ner filmen och kollade. Det blir endast pixligt/blockigt en gång i filmen runt 20 sek in i klippet annars rullar det på utan problem. Har noterat pixligt/blockigt i något enstaka annat klipp också samtidigt så har jag sett många olika klipp utan problem.

10. dt33

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Ja, det är dåligt kalibrerad från fabrik och färgprofilerna är totalt hel fel.
    Finns folk på xda som håller på med kalibrera och lyckats förbättra skärmen. Men kommer att kräva root för kunna göra det och då mister man garantin. Det är Samsungs jobb att åtgärda sånt problem. Inte oss konsumenter, som skall roota och greja för få till det.

Att det laggar kan jag stå ut med, men inte när alla videos visar pixligt och black crush.

På min visar det i hela filmen, de svarta blir pixligt (som svarta blocks).

Var ute i el-giganten och kollade på deras utställda demo och den visar mycket bättre än min. Lider inte av samma problem som jag har och det fick mig bestämma att returnera. Får bara hoppas att man får en som är bättre kalibrerad denna gång. Annars får jag ge mig och roota telefonen. Väntar tills supercurio släpper hans voodo magik appen som förbättrar både ljudet och skärmen, som han gjorde med Galaxy S2. Han har bekräftat att det är dåligt kalibrerad och gamma/färgprofil är dåligt inställd. Litar mer på honom än Samsung som inte bryr sig ett dugg. Svarar varken i mail/twitter/facebook om det kommmer nån uppdatering som åtgärdar dessa problem alls. :mad:

11. Fredag

Fredag Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Made by Samsung står det i min och har inga problem eller hack med hög bitrate. Den jag länkade till fungerar fint i min. Kanske haft tur då...

12. dt33

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Fick hem en ny från DustinHome idag och SAMMA problem på både.
    https://picasaweb.google.com/117685191399197451961/GalaxyNoteProblem?authuser=0&feat=directlink

PÅ bilden med NHL appen, men grönt tint (eller vad man kallas det för), så fanns den inte när jag fick telefonen och efter 3-4 dagar och helt plötsligt så blev det så? Ska det vara på det viset med SAMOLED skärmar?

Nej, orkar inte mer med returärende och får antingen acceptera detta, eller välja nån annan.

13. Yadda

Yadda Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samma här.