Video tagning med htc desire av mig titta gärna på videon....

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av amirali, 20 apr 2010.

1. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

2. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

skysst touch skärm du har där :D

3. amirali

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

:D det är min hp touchsmart 300

4. msen

msen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kul att det äntligen börjat komma ut lite touchskärmar på marknaden. Jag köper nog en HP touch 600 när den glidit ner i pris till ca 5000:- till skillnad från dagens 12000:-. Jag kör 22" idag och vill ju gärna gå upp något snäpp i storlek :)

5. pike

pike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

vafan, har inte testat att filma ännu, varför går det VÅGOR i videon ? totalt värdelöst...
    Ska man bara kunna filma utan att flytta kameran LR ?

6. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Såg inget vidare ut nej... får sätta hoppet till den där 720p uppdateringen HTC utlovat.

7. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Är det bara upplösningen som ändras i en eventuell uppgradering ser jag ingen vits med det när kameran är såpass dålig. Visst det blir betydligt bättre och mer följsamt om det är ljus och man är utomhus. Men när det blir en gnutta mörkt får man inte röra kameran i princip. Provade också inne i lgh, blev samma skit :/

8. amirali

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Du kommer få vänta flera år du;)

9. amirali

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Kameran är ju endå inte så dålig:D

10. fetakniven

fetakniven Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte så dålig? Filmen du la upp är av urkass kvalitet. Min två år gamla LG Viewty hanterar filmandet bättre. Jag är minst sagt besviken på Desire. Är det 10fps eller vad?

Last edited: 20 apr 2010
  11. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    HTC har aldrig varit kamera-fantaster och tror inte dom kommer bli heller. Så vill man ha bra kamera måste man nog tyvärr vända sig mot ett annat märke. Jag hoppas givetvis jag får fel inom en snar framtid men...

12. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmm kommer att byta ut min Nokia N95 är tanken..720p eller inte ar lite skitsamma, det viktigaste är väl om kvaliteten och framerates är bra...kolla in recensionen på HTC Incredible ( HTC allmänt) med 8mp kamera & 720p inte speciellt bra den heller...vill inte köpa SE eller Noka..men använder Videokameran att filma ungarna hela tiden..

13. mmanson

mmanson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stämmer väl. Hade LG Viewity själv.. den ägde i filming. Denna video är urkass. Min Desire kommer imorgon.

14. widde

widde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Offtopic:
    Personligen undrar jag varför man ska ha en touchskärm på den stationära datorn? Känns oerhört oergonomiskt att sitta och scrolla sådär som du gjorde amirali.. :P
    Man lär ju få ont i axlarna och nacken ganska fort..

Ontopic:
    Verkar ju inte vara något vidare bra filmläge i desiren.. Men det är ju inte kameran i övrigt heller..
    Man måste ju hålla kameran jääävligt still för att det ska bli en okej bild. Nu skiter jag förvisso i hur pass bra kameran är, för den kommer aldrig kunna ersätta en vanlig kompaktkamera ändå, men lite trist att inte HTC prioriterar detta högre..

15. kottfars

kottfars Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Menar du generellt eller bara desires kamera? för de finns och kommer finnas ännu bättre kameror i mobiler som kan ersätta kompaktkameror.

Sen att tilllägga, testa filma med en vanligkompaktkamera inne i dåligt ljus, man kommer få antingen ett brusigt eller hackigt resultat.
    Detta pga att en kamerasensor har en viss ljuskänslighet och dess optik klarar bara släppa in en viss mänd ljus och om det inte är tillräcklig för att få en normalexponerad bild så tar den till 2 åtgärder,
    ökar iso-värdet(ljuskänsligheten vilket kan ge ett brus, ofta rödaktigt) och att minska slutarhastigheten(för atthinna få in tillräckligt med ljus på varje frame i filmen),
    om gör kameran det sistnämnda så hinner kameran inte med rätt antal frames/sekund (normalt 24 f/s då det är vad ögat hinner med) och då framstår det som att filmen hackar.
    För att undvika detta (gäller alla kameror, hurmycket är beroende på hur bra optik och sensor man har) så får man setill att ytan man filmar är välupplyst.

/Viktor

16. fetakniven

fetakniven Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, och? Faktum kvarstår att en 2 år gammal LG Viewty filmar bättre än en toppmodern HTC Desire - under liknande förhållanden.

17. pike

pike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Försöker få HTC att kolla upp detta problemet, jag mailade dem efter att ha talat med en totalt oförstående människa via telefon först.

18. Keisu

Keisu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kanske blir bättre om man har snabbare minneskort? Jag har sett exempelvideor på youtube som inte laggar så mycket som denna, men de har filmats utomhus. Blir ju sämre fps inomhus för att den skall hinna få ljusexponering.. Finns det något program för kameran där man kan ställa in ljusinställningar mer detaljerat?

19. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Har fotat och filmat en hel del med Desiren och kommit fram till att man måste ställa om inställningarna, original blir lite dimmigt, matt.
    Inställningarna jag kommit fram till är, ljus upp ett steg, kontrast upp ett steg.
    Då kan jag tycka bilderna blir fullt accaeptabla, för en mobilkamera.
    Att den är snabb, lättanvänd är ett stort plus.
    Är faktiskt nu nöjd med kameran, jämfört med andra mobiler jag har och har haft.
    Sen kan ju en kommande uppgradering också förbättra kameran.
    Som på min Spica.

20. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ni Kan ju kolla på mitt inlägg på X10 sidan som jämförelse med Desire.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=9830
    om Video Recording är så dålig som jag sett via YouTube & Recensioner så är det tråkigt, jag vill hellre ha en Desire än X10a men bra Video filmning är viktigare än 2.1 och Multitouch för mig, skall helst i alla fall vara bättre än min 3 år gamla N95