video-uppspelning laggar??

Diskussion i 'Samsung' startad av jefvulen, 3 sept 2011.

1. jefvulen

jefvulen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

när jag ska kika på film i tabben så laggar filmen. inte jättemycket, men det är helt klart märkbart. någon som har något tips?

tack

2. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jaha, och vilken spelare använder du?
    Vad är det för film? Format?

3. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Vill inte vara dryg, men använd sök funktionen här på swedroid.se och Google.
    Och varför inte skriva specifikationer och information om vad det är för video klipp format osv annars är det ju rätt svårt att hjälpa till.

Finns hur mycket som helst skrivet om just Tegra2 begränsningar då det gäller video.
    Det gäller alla Tabs, Galaxy 10.1, Asus Transformer, Motorola Xoom osv,

Konvertera filmerna till baseline mp4 för bästa uppspelning, eller installera Diceplayer så klarar du olika video format så bra som det nu kan bli.

Att inte folk använder sök funktionen istället för att starta nya trådar och förväntas få allt serverat på silverfat. Eller varför inte börja läsa igenom denna forum del, iallafall titta på rubriken och se om det är något som kan vara intressant, gäller alla som just köpt sin platta. Ladda upp med lite chips och dricka och läs på om enheten som ni just köpt.

Google.se är en fantastisk sida som ger snabba svar om man inte orkar läsa ens de första sidorna i detta forum.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=52232 Diceplayer

Last edited: 3 sept 2011