Fråga: Videoapp med antiskak?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av JohnnyMann, 6 jun 2012.

1. JohnnyMann

JohnnyMann Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Finns det app så man kan filma utan att bilden skakar så förbaskat,,,,typ nån form av "steadycam"?

2. JohnnyMann

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Bildstabilisator heter det ju förstås!

3. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Oavsett vad du kallar det så får du nog ladda in dina klipp i AfterEffects om du ska ha anti-skak/bildstabilisering värt namnet :D

4. JohnnyMann

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Hm, inte för att ta fula ord i min mun, men polaren har en Iphone 4 med utmärkt stabilisator på.
    Hänger det verkligen på hårdvaran?
    Men det finns ju en stabilisator på den vanliga kameran,,,varför inte när man filmar också?
    Om inte annat så finns det ju en marknad för en sån app!

5. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Håller med dig, man blev ju rätt glad då man läste om bildstabilisator skulle komma i android 4.0.3, men som du säger så finns ju bara det valet vid fototagning. Dock kan man ju börja undra om det går att göra detta via mjukvara borde det ju vara möjligt att göra så det fungerar med videokameran också.
    Som det är nu så ser det ju ut som man filmar med en vanlig kamera + inzoomat som fan. Är så man börjar undra om man har fått parkinsons redan.

Läser man detta: http://www.phonearena.com/news/Goog...lization-in-Android-Honeycomb-devices_id20280 så låter det ju som att allt hänger på mjukvara.

Sen kanske det blir sämre kvalitet osv, men som du säger så ser det ju mycket bättre ut på iphone 4s iaf. Tar hellre lite sämre bildkvalitet och det ser ut som det är filmat för ett inslag som visas på tv än det skaket som finns idag.

Edit: läste på http://www.gsmarena.com/android_ice_cream_sandwich_first_look-review-662p4.php där de skriver "Image stabilization also works during video recording." vilket isf skulle betyda att samsung har tagit bort detta? Någon med en galaxy nexus kanske kan ge klarhet i detta?

Last edited: 8 jun 2012
  6. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Jag är inte säker på hur bildstabilisering går till - men jag ANTAR att man klipper bort kanterna (dvs. att man får en lite mindre bild) och så parerar man skakningarna... Vet inte om det där var en bra förklaring men ^^ Då borde ju inte bildkvalitén bli sämre, om det inte är så att kameran inte orkar göra två saker samtidigt :P

7. JohnnyMann

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Jag filmar ändå allt i 720 ändå för det flyter bättre, i 1080 blir det lite hackigt,,,så för min del skulle det vara helt ok med en liten försämring!

8. söderbäck

söderbäck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu har inte jag ICS men antar att kamera/videoappen som medföljer fungerar likadant som på min.

Men jag kan verifiera att den ordentligt skakiga bilden när man filmar med SG2 beror på just inzooming som du säger. Jag har inte testat att filma med annan app, men på standardappen för foto/film är just videokameran mer inzoomad ju högre upplösning man filmar i och det går inte att zooma ut. Varför vet jag inte riktigt. Resultatet blir iaf oanvändbara klipp om man vill filma med högsta upplösningen. Antar att det är samma fenomen i kameraappen på ICS.

9. JohnnyMann

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Japp, den suger verkligen getballe.
    Helt oanvändbar tyvär!

10. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Testade precis att sätta igång videoläget och klickade fram till upplösning, det var inte lite som det skiljde då man ändrade upplösning heller. På datorskärmar är det ju tvärtom så att säga ju högre upplösning.
    Testa själva.(man ser ändringen direkt då man väljer upplösning)

Borde ju komma en fix till detta, eller så får man börja filma i 640x480. :)