Diskussion: Videoinspelning, gps, kompass och kass skärm?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av AndersE, 23 jul 2011.

1. AndersE

AndersE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har hittat dessa fel på min mobil och vill veta hur många fler som har samma problem.

Felen är konstanta även efter system reset.

Video: inspelning i alla lägen (även med uppdaterad kamera fw) rycker.
    Analyserad framerate är allt mellan 22fps och 30.3 fps. Video sparad på både internt och externt (klass4) kort.

GPS: tar extremt lång tid på sig att fixera. Hittar satelliter mellan 10sek o flera minuter och fixerar oftast inte förrän efter flera minuter, ibland ända upp till 5-10min. Hemma runt min wifi går det snabbare. Men sticker jag iväg ut med bil, (det är ju därför jag vill ha gps) så tar det tiiiid. Har provat alla tips o trick jag hittat, det är bara bra ca 1 dag sen är det skit igen.

Kompass: inte ska man väl behöva hålla på o "kalibrera" kompassen var 10e minut? En kompass ska man inte behöva kalibrera alls tycker jag.

Skärm: lutar jag skärmen mer än ca 25-30 grader blir den grönaktig (i alla riktningar). Den skulle väl vara i toppklass har jag för mig jag läst? ;)

Last edited: 23 jul 2011
  2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Betraktningsviklarna är inte i toppklass, min SGS1 skiftar inte färg vid tex. 25grader så som SGS2an gör. Men vem bryr sig ??

Gps, min funkar klockrent. Kompassen har jag kalibrerat en gång.

Har kollat klipp inspelade med hackad kamera app för högre bitrate/ljud kvalla och dom ligger helt stadigt på den fps dom ska.

Va kör du för rom etc?

3. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

jag kör helt original. Och jag har provat lgCameraPro också, den rycker också.

vad för kamera app kör du då?

4. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jäkligt konstigt med kameran. Idag var jag på Sportscar event i Halmstad och filmade biltemas spitfire och lite annat. Filmade både 1080 och 720, och plötsligt ryckte det inte. Och alla filmerna rapporteras 29.97 eller 30fps på pc nu.
    11 st filmer och alla var ryckfria.
    Däremot gillar jag inte att autofocus inte går att stänga av. .. focus arbeta hela tiden vilket gjorde skit på filmen.