Videoinspelning med HTC Desire

Diskussion i 'Allmänt' startad av ettglasvatten, 6 apr 2011.

1. ettglasvatten

ettglasvatten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag filmar med min HTC desire så bara distar det och skrålar när jag försöker filma ett klipp från tex. en koncer eller när jag själv spelar gitarr och sjunger (är musiker)
    Har försökt kolla om det finns mick inställningar men man kan endast välja "telefonens egen mikrofon"

Nu till frågan.. Är faktist mikrofonen såhär kass eller e det jag som gör något fel?
    När jag överför klippen till datorn e de samma dåliga ljud ur datorhögtalarna..
    Finns det nåt bättre videoinspelningsprogram på Market?

Jag hade förr en Nokia telefon som jag filmade med vid riktit stora koncerter och inte de minsta dist eller skrål fanns..

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tyvärr så är det nog så illa att micen är dålig, distar även för mig när jag filmar koncerter med min DHD. Har dock inte testat att filma någon som spelar aukustisk gitarr och sjunger så där kan jag ju inte uttala mig. Kan vara så att Nokian använde flera micar eller liknande och då tar bort oljud, har för mig detta finns i iPhone 4.

3. Andy Roid

Andy Roid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Övrigt:
    Tizzbird N1
    Vid filmning i miljöer med "normal" volym tycker jag att ljudet är ok, men jag har också provat att filma konserter och det går knappt att höra vad det är som spelas, eller om det är musik... Lite bättre låter det om det är en lugn akustisk låt, men inte bra.

4. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

HTC's kameror är tyvärr ganska halvdana. :(

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Stämmer så du säger. Min Atrix är också begåvad med två mics så det skall bli bättre ljud vid tal eller inspelning.

Nexus one har väl det samma har jag för mig.

6. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Två micar för samtal låter meningslöst eftersom mottagaren ändå bara har en monohögtalare. Möjligen används en av dem till att skilja bakgrundsbrus från tal.

För övrigt så kan väl nämnas att min SGS inte heller klarar av höga ljud vid videoinspelning. Ganska meningslöst att filma i HD när ljudet ändå är så kasst.

Gör mig inte så jättemycket dock. Har ändå en systemkamera att använda då jag ska filma seriöst. Den slår alla mobiler på fingrarna