Videoredigering enkel och helst gratis

Diskussion i 'Applikationer' startad av dieselmagnus, 5 jun 2016.

1. dieselmagnus

dieselmagnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har suttit länge och letat efter en enklare redigeringsapp till min galaxy tab s 10.5.
    Man ska kunna klippa filmen
    Sättas hop flera klipp till ett enda.

Behöver hjälp

2. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Adobe Clip typ. Vet inte om det är så enkelt dock. ;)

3. dieselmagnus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ovan funkar inte med min enhet

4. dieselmagnus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har en fråga till. Vissa video klipp som är avi kan inte den inbyggda videospelaren i min galaxy tab 10.5 spela upp. Visst kan köra vlc men vill streama till min tv som också är en Samsung. Någon bra konverterare till min padda?

5. ingfre

ingfre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93
    I PLAY tycks det inte finnas någon motsvarighet till iMovie som finns till iOS. Synd egentligen. Kanske samma anledning som att spela in ljud i stereo med HUAWEI nexus 6P inte funkar. Men iOS lär stöda inspelning av ljud i stereo. Fast dom som filmar så filmar ju digitalt med "riktiga" videokameror. Sällan man ser/hör att ljudet skulle ha spelats in i stereo då. Men närvaro känslan vill jag ju ha ändå. Får se när google teamet ger oss stereo inspelning av ljud.

6. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

7. ingfre

Mottagna gillanden:
    93
  8. wirre

wirre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    691

MINA ENHETER

Kolla Gopros appar.

9. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
  10. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Ingen aning, jag nämnde inget om att appen var en gratisapp. Antagligen är det väl watermark och sådant som man får betala för att få bort. Ser personligen inget fel i att utvecklare tar betalt för att jobba.

Det går ju att spara lokalt så man är väl inte tvingad till att ladda upp det man gjort?

Finns ju mängder med med redigeringsappar, powerdirector, kinemaster osv. Nu har jag ingen aning om vad imovie gör som tex dessa eller andra inte gör, att de inte fungerar exakt likadant är ju självklart då det inte är samma app.
    Vad gör imovie som andra appar inte gör? (har som sagt noll koll)

Angående ljudinspelning så har jag heller här ingen aning om hur det är på 6p, men jämfört med iphone kan det ju knappast låta sämre?
    Alltid tyckt ljudet som spelas in på iphone varit bedrövligt, dessa exempel visar exakt detta:

Har sett hur många andra exempel som helst som visar på samma sak, låter som det sitter något membran som täcker mikrofonen eller nått. Så om jag får välja att spela in i stereo och det låter som på iphone och mono som det låter på andra telefoner så tar jag de sistnämnda alla dagar i veckan. :)

11. ingfre

Mottagna gillanden:
    93
    I iOS med iPhone 5S så har jag en ytre mic till hörlurs uttaget. Och en annan app en standard för ljud. Då blir ljudet bättre & tydligare. Men i mono. Funkar för intervjuer eller att spela in ljud som räcker att vara i mono. Till & med stereo kan adderas. Men då med ett yttre ljudkort som har 2 micar, eller "stereomic". Så ZOOM iQ5 ger stereo ljud + att den kan spela upp ljud bättre än telefonen egna chipp. Och då kan man ju i samma väva "slänga in" ljud i APPLE Lossless & få bättre ljud. Ja om man har rippat CD skivor. Till & med iTunes store kan få lyft med ett yttre ljudkort. Ja för dom låtar man köpt & överfört till luren.