Videosample från X10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av roban09, 14 mar 2010.

1. roban09

roban09 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det har ju funnits en del videoklipp inspelade av X10:n ute på Youtube, bland annat. Men de har alla varit rätt gamla och de har alla haft problemet med en väldigt låg ljudnivå. Alldeles nyss hittade jag ett klipp som verkar vara inspelat med en slutprodukt av X10. Ljudnivån har rättats till och kvaliteten på videon tycker jag är klart godkänd.

Vad tycker ni?

Titta här!

Översatte titeln på klippet i Google Translate (Видео в 800х480, снятое Sony Ericsson XPERIA X10) och på svenska blir det tydligen "Videor i 800x480, filmad av Sony Ericsson XPERIA X10".

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Videokvalitén var helt ok. Ska bli intressant och jämföra med nexus/desire. Men ljudet? Låter som han sitter i en pansarvagn och filmar. Men det kanske är helt normalt i ryssland? :D

3. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Fan va grått och trist det verkar vara i Ryssland, nästan lite obehagligt...

4. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Håller med FOO. En intressant videosnutt ur flera aspekter. Hade gärna sett mer av det trista gråa. Hur ser det ut inne i en lägenhet???

5. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

är det bara Youtube eller min jobb PC som Hackar fram videon...är det bra flyt på videon för er ?

6. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Rätt okej kvalitet men tycker också att det hackar en aning...

7. roban09

roban09 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På min dator hackar det inte. Tycker det flyter på fint med en bra framerate! Ställer mig mer tveksam till kvalitén på ljudet... Fast det är ändå bra att de verkar ha justerat ljudnivån och själva upptagningen av ljud. På tidigare samples som har kommit ut har det varit en väldigt låg ljudnivå.

Edit: Jag kanske borde starta en ny tråd men hittade det här alldeles nyss:
    http://feber.se/android/art/175612/vi_tar_en_frsta_titt_p_x10/

Last edited: 15 mar 2010
  8. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag vill byta ut min gamla N95 som funkerat MYCKET bra som en "alltid ha med sig Videokamera" så bra så jag tar aldrig med mig min "riktiga".
    men "saggande" frame rate är inte acceptabelt, den måste vara stabil annars orkar man inte titta på det inspelade...
    och jag bryr mig faktiskt inte så mycket om det är 720p eller mindre det är slutresultatet som räknas...

BTW
    har sett Feber..men kanske inte så intresserad av att titta på en un-boxing OM man inte startar upp den