Videosamtal?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av senar, 7 nov 2010.

1. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det verkar vara svårt att få videosamtal att fungera. Installerade skype, men de stödjer inte galaxy s visar det sig. Nån som har en lösning?

2. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hittade någon kommersiell video app.. där man fick testa några gånger innan, men det fanns inget sätt att få fanstyget att fatta att jag har två kameror, så den använde bara den som var på baksidan av skärmen!!! Jag vill inte ha ett progg där motparten måste ha samma program, för jag vill kunna ringa till någon oavsett hårdvara i andra ändan. Någon form av standard h.323 eller så. För Pc finns Polycom PVX som kostar runt 1000 lappen, men den kan man över 3G köra videosamtal in till riktiga videokonferenser. Något åt det hållet letar jag efter. Jag hojtar om jag hittar något.

3. greenjuice

greenjuice Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Surface Laptop 3 & Macbook Air M3
    Prova en annan bättre och enklare app: Tango

Det funkar att ringa mellan iPhone och Android och i både 3G och Wifi.

4. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack, nu gäller det väl bara att få alla andra att ladda ner den också. Går det att få in Tango i datorn också, så att man kan ringa den? Eller behöver man ytterligare ett program då?

Last edited: 7 nov 2010
  5. greenjuice

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Bara i mobiltelefoner idag. Jag känner inte till Tangos framtidsplaner. Jag vet iaf att Yahoo är på gång med sådan tjänst. Även Google också. Men idag fungerar Tango utmärkt fast bara mellan mobiltelefoner.

Last edited: 7 nov 2010
  6. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Konstigt ändå att man bygger en lur med möjligheten att ringa videosamtal men ger inte med mjukvaran.vi går hoppas att det kommer. Alla vill väl ha sin del av kakan antar jag.

7. greenjuice

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Nja, det beror på hur de ansvariga bakom Tango resonerar. De ansåg att det var begränsat med att bara använda videosamtal på iPhone. De ville att man ska kunna använda videosamtal på flera plattformar än enbart iOS. Därför lanserade de Tango som fungerar på flera plattformar fast i det här fallet är det bara Android och iOS som gäller.

Det är egentligen konstigare att det inte existerar någon tjänst som har både desktop-program och mobil-app på olika plattformar samt att man kan ringa från desktop-variant till mobil och vice versa....

8. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

jag valde med samsungs egna "ring videosamtal" det fungerade utan problem till min väns 2åriga SE telefon. det på version 2.1 då, vet inte hur det ser ut på 2.2 numera

edit: varför använda app för inbyggd funktion?

9. cruzin4bruzin

cruzin4bruzin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Konstigt ....tänkte mig prova videosamtal och ringa upp en ''tjej'';) med en sgs (förmodligen 2.2)?......men när jag gör det så står det '' lingen upptagen'' fastän en inte är det ...eller så står det ''kan inte ringa videosamtal''.. Kör med halebop abbonemang just nu...så?? WTH? Menar samsung att ''front face cam o.s.v. enabling'' i 2.3.3 som snart kommer(?) gäller videosamtal i 2.2 & 2.2.1 inte funkar??

10. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag testade att ringa via det inbyggda från luren. Får upp att den försöker och jag ser bild på mig från frontkameran. Men sen kommer bara en text som säger att det inte går att ringa videosamtal och jag ska välja ett av de andra alternativen