Videouppspelning?

Diskussion i 'Wildfire' startad av kaka, 30 jul 2010.

1. kaka

kaka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Såg en recension på wildfire nånstans och i den såg det väldigt laggigt och dant ut när de spelade upp video!

Hur är telefonen egentligen, funkar det att se på tex youtube och liknande utan att det hackar och har sig, andra filmer såsom xvid/divx etc?

Helt färsk på Android och smartphones, men denna verkar ju ha "rätt" pris och features iövrigt :).

tack på förhand.

2. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Youtube-videor har jag fått igång snabbt och 100% laggfritt. Både när jag kör Wi-Fi och 3G. DivX och Xvid har telefonen officiellt inte stöd för (?), men det finns 3eparts-appar som klarar detta. Har försökt dra igång en film i en sådan mediaspelare (rockplayerbase samt yxflash) men har gått i lite lägre framerate(runt 17-18). När jag konverterar filmerna så att vanliga spelaren klarar det så går det helt utmärkt.
    Vill du se på film på mobilen så går det (utan att det laggar och ser dåligt ut), men då får du ta någon extra minut på datorn först. Youtube som sagt, fungerar helt utmärkt.

3. kaka

kaka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fint att höra, då ser jag inte längre några hinder med denna :) !

Verkar vara mkt telefon för pengarna, blir att skrota min gamla ericsson från 90-talet och köpa en Wildfire ^^.

4. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det är det!
    Blev likadant för mig, en riktig höjning kan man säga ;)