ViewFlipper frågor

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Maxxan, 3 februari 2011.

1. Maxxan

Maxxan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är det någon som har tips på hur man kan göra en viewflipper med "oändligt" många vyer på bästa sätt?

Tänk dig en kalender där man byter månad, då finns det oändligt många månader att byta till. Ska man skapa vyer dynamiskt och lägga till sin viewflipper och ta bort gamla?

Eller kanske ha två stycken (nuvarande och den man växlar till) och sen fylla i den man växlar till precis innan man byter (eftersom man inte vet om den ska ligga före eller efter nuvarande månad) och sen lägga till den till sin viewflipper på rätt position (och ta bort någon gammal)?

Någon som har en bra idé eller exempel hur man kan göra? Är det bättre med något annat än viewflipper? (Vill ha det animerat när det byter)

2. tomas_b

tomas_b Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Precis så gjorde jag i ett projekt jag jobbade i, det funkade, det blir inte som när man byter mellan homescreens, men det dög för just det ändamålet.

3. Maxxan

Maxxan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vilket av dem? Två vyer och fyller i och sätter om dem när man byter? Använde viewflipper?

4. tomas_b

tomas_b Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det var en app som skulle prototypas lite snabbt, så jag använde mig av en viewanimator där jag höll koll på vad som skulle ligga till vänster, vad som var synligt och vad som skulle ligga till höger, gjorde man en swipe till höger så justerade jag bara allting, dv.s det som var synligt blev det som låg till höger, det som låg till vänster var det blev synligt och det som låg till vänster lästes in.