Jag har varit på jakt efter de mest prisvärda sladdarna och laddarna, och jag undrar vad det finns som är värt att kolla på. Helst är jag ute efter sånt som går att köpa i fysisk butik om man hamnar i en sits då man behöver få tag i en sladd snabbt, men då blir det värre med prisvärdheten. Förr brukade jag köpa ett gäng Anker-kablar från Amazon och deras kvalitet och prisvärdhet är som alla vet på topp.
För vanliga USB-sladdar har jag länge tyckt att Ikea har de mest prisvärda sladdarna, men de klarar inte av att ladda större grejer som laptops, och till det har jag oftast använt
Biltemas USB-sladdar. Men jag tycker att Biltemas sladdar går sönder lite väl lätt, så det är främst USB C-sladdar som kan hantera mycket ström som jag är ute efter.
Jag har sökt här och sett Nördic nämnas och det verkar vara bra grejer, men verkar bara säljas på nätet. Det blir nog svårt att slå det priset om man vill ha något som går att få tag i fysiska butiker dock, så man kanske bara ska beställa ett gäng såna kablar.
Jag har också använt Biltemas laddare,
den här och
den här, men de är lite klena med dagens mått mätt och verkar också fasas ut eftersom de knappt finns i lager längre. Om man ska köpa nya laddare så känns det som att det bäst att lägga lite extra pengar på att få en Gan-laddare, och mitt lokala Ica säljer Belkins 45W och 65W-laddare med två USB C-portar, PPS och Gan för 300 respektive 400 spänn, och det känns svårt att slå.
Click to expand...