Vilka appar använder du ?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Oceanic, 3 okt 2016.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det var nyligen en undersökning i bloggen https://swedroid.se/vilka-tredjepartsappar-anvander-du-mest/ där man skulle skriva vilka 3e parts appar man använder men tänkte att det vore bättre att ha en tråd här istället, ni som har skrivit där kan ju copy pejsta här.

Lista vilka appar du använder och inte klarar dig utan.

Last edited: 3 okt 2016
  2. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Mina är...

SMS app: Textra

Browser: Chrome/SRware IRON/Pyrope Browser, Opera,Brave,Chromer,

Mail app: Blue Mail, protonmail

Sociala apppar: instagram, fb messenger, wire, telegram, whatsapp,signal, snapchat, viber,
    badoo, antox, kik skype,

Finansiella appar: Exter, re:member, skrill,paypal, swish, nordea, bankid, paynoeer, bank id

Nyheter: Omni, redit

Klock app: Timely

multimedia appar: svtplay, viafree, bandcamp, dplay, mxplayer, vlc, soundcloud, AIMP, EMBY,

Shopping: Prisjakt, aliexpress, tradera

Photoappar: Quickpic, Imgur, snapseed, photshop express, lightroom, Focus, perfectly clear

Väder appar: Smhi, yr, climendo, 1weather

Travel appar: Resplanerare Västrafik, momondo, SJ, hotels.com, Res i sthlm, resrobot Resplanerare,

Övriga appar: wunderlist, hitta.se, truecaller, Android Authority, Postnord, portal/pushbullet, rar, pocket, es file xplorer, huawei file browser,bredbandskollen, Kivra (digital myndighetspost), Localcast,solid explorer, WPS office, Twitch, SF BIO, Adguard, Opera VPN,Dashlane, XDA, Twilight, spotify, Swiftkey, C Notice, Foxit PDF

Huawei appar: Huawei launcher, huawei backup, huawei health, huawei Files, huawei Calender, Huawei Phone Manger

3. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Måste-appar som jag absolut inte vill vara utan: SVT Nyheter, Bank ID, MotoGP Live Experience, MotoGP Videopass, Dropbox
    Gärna-appar som jag använder en hel del: TypApp (epost), Swedbank, ICA-banken, Swish, Tapatalk, Google cast, Postnord, SMS Park
    Inte helt nödvändiga, men why not: Facebook Messenger, Twitter (eller Metal) och diverse specialappar för allsköns grejer hit och dit.

4. Mikael8.0

Mikael8.0 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    En del appar är ju verkligen jättebra men man kanske aldrig använder dem mera, som Steady Compass, som jag använde när jag ställde in parabolen. (Jo den var bäst av alla kompass-appar)
    En del appar är måste-måste eftersom det inte finns alternativ:
    Bankappen, Swish och Bankid, Dropbox.

Dagligen(vardagar): Adblock Browser, MySMS, Keep, Time Recording, Kik, Smart Alarm Free, ProCapture, Night Clock, Llama.

Andra favoriter: QuickPic, ES Filutforskaren, MyPhone Explorer, Eniro navigation, Electro Droid m.fl.
    Ja, det går ju egentligen att lista alla 3:e-partsappar som ligger i telefonen eftersom de skulle vara avinstallerade om de inte vore bra.