Fråga: Vilka appar fungerar med androidspelare ?

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Kensa, 29 nov 2013.

1. Kensa

Kensa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej !

om man pluggar in en sådan här spelare i tv'n:

http://www.netonnet.se/art/tv-och-b...deo/mediaspelare/andersson-ads20/186354.3141/

på beskrivningen (står så på i princip alla "androidspelare, så att det är Andersson från Netonnet spelar ju ingen roll), så står det att man får direkt tillgång till en massa mer eller mindre förhandinstallerade appar, ex Netflix, SvtPlay, Viaplay.

Samt att oftast står det att Google Chrome webbläsare är med så man kommer ut på nätet.

Och sist men inte minst, att Play Butik finns med så att kommer åt en "uppsjö" av appar där.

Fråga 1, kan man ladda vilka appar som helst som ligger på Play Butik ?

Ex, en massa mer eller mindre intelligenta spel som mina små pojkar (7-9 år) har tankat ner i min telefon, funkar de även här ?

Fråga 2, på mitt googlekonto så har man ju tillgång till enkla "word" och "excel" dokument, funkar dessa ?

Fråga 3, är jag så gammal att jag inte fattat utvecklingen på tekniken att jag måste ställe dessa frågor....?

Kensa

2. strangelovee

strangelovee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

1. Vissa appar är antagligen inte kompatibla med en sticka och vissa är helt enkelt inte anpassade för att köra på en för stor skärm, de flesta spel lär funka, däremot så kan det va lite svårt att styra på många av dom. appar som kräver porträttläge brukar nog va lite bökiga att dra igång...

2. har du bara program för att öppna word och exceldokument på stickan så är det inga problem, nog däremot ingen höjdare å sitta där å läsa nåt, iof inte provat.

3. låt ungarna leka runt så har dom ngo snabbt lärt sig