Vilka appar skall man inte använda???

Diskussion i 'Desire HD' startad av Mc_Piloten, 27 nov 2010.

1. Mc_Piloten

Mc_Piloten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har tyvärr inte fått min DHD ännu, men man läser ju lite här iaf.
    En del har ju fått problem med telefonen som en del verkar härleda till olika appar som installerats.
    Likväl som det är bra med bra att ha appar så är det bra att lista appar som man INTE skall lägga in för att slippa problem.
    Lista dem gärna här.

2. Shidapu

Shidapu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Innan jag äns förskaffade mig en Android, så har det nästan varit samma råd från alla mina vänner som äger en Android telefon, och det är att aldrig använda sig utav en Taskkiller, eftersom Android sköter sådant på egen hand, och när du kör Taskkiller försämrar du batteri tiden, kan allmänt paja din telefon både mjukvaru och hårdvaru mässigt..

Detta är vad jag fått höra, och jag har helt enkelt hållt mig borta från Appen :)

3. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Detta har jag också hört.. men jag kör den ändå. Ibland är det program som ligger i bakgrunden och tar väldigt mycket av kraften i telefonen..så jag vet inte riktigt hur man ska ställa sig till detta. Men läste någon lång artikel på XDA om att man inte ska använda task killers.. men hittar den inte just nu.

4. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

jag kör utan advanced taskkiller lr nån taskkiller överhuvudtaget, det funakr mycket bättre nu.

sedan så avslutas ju programmen allt eftersom, och finner man sig tvingad till at stänga ett program så kan man göra det i inställningar-->program--> hantera program--> oså välja pågående och forcera stop.

5. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tog bort min task killer idag och ska se om det blir någon skillnad :)

6. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nja, det där stämmer ju inte riktigt, den kan absolut inte paja något hårdvaru mässigt, det värsta som kan hända e att batteri tiden blir lite sämre (då android måste starta om programmen man stänger) och att vissa funktioner slutar att funka, om man t ex stänger 'clock' applikationen så slutar alarm klockan att funka osv.

Ett annat tipps är att inte använda dig av någon 'batteri widget', dvs någon widget som visar hur mycket batteri du har kvar, av egen erfarenhet så brukar dem (ironisk nog) dra ditt batteri rejält, och detta stämmer för typ alla widgets som uppdateras mer än ca en gång i halvtimmen.

7. matte35

matte35 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skype drar massa batteri har jag märkt,

8. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo, men det skiter jag i :)