Vilka drivers och programvara ska man installera?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av söder, 19 jan 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag får min Nexus i veckan, och undrar vilka drivers och vilken programvara man ska installera?

Får man något med, eller allt ska laddas hem?

Jag ska väl dels försöka roota telefonen, och dels kunna föra över filer till telefonen.

Jag vet att det var lite meck för mig till min Galaxy, men att det gick till sist.

Någon bra länk till vad man ska ta hem kanske?

/Söder

2. mr.andersson

mr.andersson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag behövde inga drivrutiner för att föra över filer. I med sladden och välja mount på meddelandet som kommer upp på telefonen.

3. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ok. Men för att inte mounta, så behövs kanske drivers? Att mecka med ADB och 1.1-nexusone-superboot och sånt?

/Söder

4. Mantisen

Mantisen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så vitt jag vet måste du installera Android SDK (finns på http://developer.android.com/sdk/index.html), genom SDKn kan du sedan dra ner drivrutiner till telefonen (så att den fungerar i ADB etc.).

Sen är det bara att följa stegen på SDKns sida för att få igång allt :) Vet inte om det fungerar på 64-bitars dock (har hört att folk haft lite problem med det).

/Mantisen

5. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Tack. Det är nog samma som jag hade installerat för min Galaxy då, som jag dock avinstallerat. Låter vettigt att det skulle vara det jag ska ha hem, då det kanske bara är för syftet egentligen som man ska komma åt telefonens "inre".

Tack för länken.

/Söder

6. Mantisen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade en intressant post borta på xda-developers; Getting Nexus One ADB/USB Mount working (Driver).

Så tydligen går det att få igång ADB utan att behöva installera SDKn :) Har själv inte testat, men verkar fungera för de flesta i den tråden.

7. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Trevligt. Men behöver man verkligen "installera" SDKn? Jag drog hem det paketet innan idag, och det gick att starta upp utan någon install? Eller har jag fel?

http://piclair.com/s14ab

/Söder

8. Mantisen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja, order installera var väl i brist på bättre ord :) Själva "installationen" är när man väljer vilka paket man vill dra ner i sdk-programmet :)