Vilka funktioner från HTC använder ni?

Diskussion i 'Hero' startad av appel, 19 nov 2009.

  1. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Efter att ha använt min HTC Hero ett tag nu så har jag märkt att jag i princip inte använder några funktioner som HTC lagt till i Heron. Så jag är lite nyfiken på om jag är ensam om detta? Dessutom är det en del grejer som finns i riktiga Android som inte finns i HTC Hero som jag ibland saknar: ordentlig integrering mellan people, messages och google talk apparna, veckovy i kalendern, OTA uppdateringar mm.

    Jag använder idag Android Home appen och tycker faktiskt det är bättre med tre home screens, blir bara så rörigt med fler. Saknar egentligen inte några HTC widgets förutom on/off knapparna för wlan, men det fanns det liknande Android widgets för på market. Vilka HTC widgets använder ni?

    Så min slutsats är väl egentligen att HTC Hero hade varit en bättre telefon om den kört vanilla android med några HTC program och widgets som extras. För min del hade det räckt med vanilla android med ett program för att synka facebook kontaktbilder med google contacts, wlan on/off widget och en flickr album app. Hade HTC säkert kunnat få ut Heron både snabbare och billigare också.
     
  2. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Typ lite samma fråga som jag försökte ta upp för ett tag sen... eller iaf i mitt huvud. ;)

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3446

    För mig är inte widgetarna så viktiga, däremot dialern. Det är enda anledningen till att jag har kvar Sense. Precis som du säger där med facebook/flickr.

    Dock förstår jag det som att i Android 2.0 ska det finnas en Quick Contact som syncar med facebook. Vi får hoppas på den.
     
  3. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Den tråden hade jag missat. :)

    Ja, vi får väl se hur det blir med Android 2.0. Fick svar från HTC support i att de vidarebefodrat min önskning om att de ska sluta ta bort bra funktionalitet från Android till sina utvecklare. ;)
     
  4. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Använder de flesta, utom aktier, gillar integrationen skarpt, utan den hade luren varit som vilken annan som helst. Enda jag riktigt saknar är en enhetlig inbox för all mail, och en widget för att visa dem, ungefär som meddelande widgeten.