Vilka här gillar QUIZ - och har 10 minuter till övers?

Diskussion i 'Off Topic' startad av LegendenX, 3 nov 2025 kl 15:45.

1. LegendenX

LegendenX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Länk: Quiz-projekt

Hej!

Registrerade mig här i hopp på hjälp. Jag har skapat en QUIZ-sida eftersom jag var nyfiken och tycker att de som finns inte var särskilt innovativa (undantaget GeoGuessr). Har dock kört fast lite eftersom det är svårt att verkligen testa sidan utan att få fler att prova den. Är ju inte på något sätt någon professionell webbutvecklare, utan har bara sysslat med kodning som hobby under ett par år.

Min ide är ganska simpel:

• Man ska kunna spela olika typer av quiz med både textfrågor/bild och video. Exempelvis musik-quiz och "Vad heter filmen?"

• Tävla mot sig själv och andra i färdiga quiz, eller skapa helt egna.

• Skapa egna lag och köra lagtävlan

• Rankinglistor

• Chatt och vänfunktioner mm...
    Så här ser siten ut just nu.

Har dock kört fast eftersom det inte är optimalt att sitta och testa helt själv eller enbart med någon kompis så tycker ni om att spela quiz och samtidigt hjälpa mig med projektet är jag evigt tacksam om ni kan ta er tid att testa, och väldigt gärna lämna era synpunkter här i tråden på gränssnittet, eller buggar ni hittar.

Har publicerad sidan på cloudflare nu under testet. Inte helt optimalt, men om det blir ett problem så fixar jag en ordentlig domän istället.

Hur du kommer igång.

Gå in på sidan och registrera dig.
    Klicka på skapa lobby
    Bläddra bland quiz > Klicka på "Starta (10s)"

VIKTIGT: Ange inte din riktiga epost eller andra personliga uppgifter då detta bara är en test!

2. niclasc

niclasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    493
    Operatör:
    Chilimobil
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Chilimobil
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 16e (Jobb)
    Platta:
    iPad air 4th Gen
    Övrigt:
    AppleWatch Ultra
    Fattar inget av sidan. Vad ska man göra??

3. LegendenX

Mottagna gillanden:
    0
    Har du registrerat ett konto? Förhoppningsvis ska det vara ganska självförklarande, annars har jag kapitalt misslyckats. Men i korthet, när du registrerat dig kan du testa några olika quiz och de funktioner som finns. Tanken är att sidan ska kännas medryckanden och engagernade, men självklart också lätt att förstå. Ska vara en motvikt till sidor som typ quizkampen som bloatar sin skräpsida med reklam och trackers.

4. niclasc

niclasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    493
    Operatör:
    Chilimobil
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Chilimobil
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 16e (Jobb)
    Platta:
    iPad air 4th Gen
    Övrigt:
    AppleWatch Ultra
    Hatar att behöva skapa konton överallt för saker jag kanske inte ens kommer använda mer än en gång

5. LegendenX

Mottagna gillanden:
    0
    Inte jag heller. Tyvärr är det nödvändigt här då mitt syfte är att få feedback på hur olika användare upplever sidan. Du kan registrera dig med nonsens-uppgifter. Krävs ingen validering av epost eller liknande (behöver inte ens anges). De uppgifter du knappar in bör vara rena nonsens-uppgifterna som jag skrev i trådstarten då detta bara är ett test.