1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Fråga: Vilka LTE-klockor fungerar i Sverige (Tele2)?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Kingen, 1 sept 2022.

  1. Kingen

    Kingen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag trodde i min enfaldighet att alla smarta klockor med LTE skulle fungera med ett vanligt Tele2-abonnemang och ett eSIM, men har insett att så inte är fallet då jag läste runt lite om Ticwatch 3 Pro. Kollar man på Tele2's hemsida så är det lite samma lika som med oinsatta människor i allmänhet, man kan tro att det bara är Apple Watch och Samsung Watch som existerar på marknaden. Jag är dock inte intresserad av en Samsungklocka. Tolkar jag det rätt när jag förstått att vissa klockor är nerlåsta av någon anledning och det inte bara är att beställa ett eSIM och glatt köra igång? Vilka klockor förutom Apple Watch och Samsung Watch fungerar med Tele2, någon som vet?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 815
    Mottagna gillanden:
    44 811
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det beror lite på hur klockan fungerar. Om klockan accepterar vilket eSIM som helst så bör det fungera med ett "vanligt" abonnemang tror jag, men om du vill ha ett klockspecifikt abonnemang med möjligheten att ta emot telefonsamtal på samma nummer som du har kopplat till din telefon så fungerar mig veterligen i dagsläget endast Galaxy Watch-serien och Apple Watch med de svenska operatörernas klockabonnemang.
     
    kupster gillar detta.
  3. Kingen

    Kingen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Aha, så det hänger alltså på om man vill dela abonnemanget med telefonen eller inte? Det vill jag förvisso göra. Får hoppas att Pixel Watch släpps i Sverige i så fall, den verkar intressant. :)