Vilka spel kör ni på er Hero?

Diskussion i 'Hero' startad av Hackerlacka, 23 apr 2011.

  1. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hej, som rubriken lyder så undrar jag vilka spel ni kör på eran HTC Hero. Heron klarar ju inte alla spel pga prestanda, grafik mm så nämn bara laggfria spel tack.
    (Orootad tack!)
    Jag startar denna tråden för att jag vill testa nya spel som fungerar på Heron.

    PS: Ha gärna med en länk till android market.

    Mina top 5 spel på HTC Hero:

    1: Break the Bricks
    Man styr en platta och ska försöka förstöra brickor i luften. Grafiken och musiken är också nice men ljudet när bollen nuddar en bricka kan bli lite störigt. Det laggar ej.

    Mitt betyg:4/5

    https://market.android.com/details?id=com.candydroid.breakblock&feature=search_result

    2: Doodle Drop
    Du styr en gubbe och ska försöka hoppa nedåt annars blir du dödad av taggar i taket. Du har liv som regenererar varje gång du landar på en plattform. Du förlorar liv när du landar på en taggig plattform. Plattformarna rör sig uppåt och blir snabbare och snabbare.

    Mitt betyg: 3/5

    https://market.android.com/details?id=net.lazyer.DoodleDrop&feature=search_result

    3: Geared
    Man ska placera ut olika stora kugghjul så att rörelsen överförs från ett gult kugghjul till dom blåa kugghjulen. Man blir frustrerad när man inte kan lösa banan.

    Mitt betyg: 3,5/5

    https://market.android.com/details?id=com.scoreloop.games.geared&feature=search_result

    4: Pinball Deluxe
    Som pinball på datorn fast i mobilen. Det är enkelt att styra(Man klickar antingen till höger eller till vänster på skärmen. Det finns olika banor men saknar musik. Det laggar ej.

    Mitt betyg: 4/5

    https://market.android.com/details?id=com.greencod.pinball.android&feature=search_result

    5: Speedx 3D FREE
    Du styr dig igenom en tunnel och försöker att undvika objekt. Ibland ändrar tunneln form. Det finns en massa powerups i spelet som gör det roligare. Musiken och grafiken är grym! Laggar ej!

    Mitt betyg: 5/5

    https://market.android.com/details?id=com.beepstreet.speedxads&feature=search_result

    App info:
    Alla spel som jag har skrivit om är gratis att ladda ner i android market(se linkar). Hoppas att ni kan lägga till fler spel!

    Tack

    /Hackerlacka

    Här hittar ni recensioner från andra medlemmar på Swedroid som har postats i denna tråd :-)


     
    Last edited: 26 apr 2011
    bia gillar detta.
  2. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nice.. testade angry birds nyss :) laggar bajs även om man stänger av bakgrunden :)

    Sent from my Hero using Tapatalk
     
  3. miii

    miii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    6: Game Dev Story
    Ett RPG-spel där du driver en spelstudio och utvecklar spel. Till en början får du anställa personal och styra vem som gör vad, men senare in i spelet får du utveckla avancerade spel och hoppas på att hamna på Top 10. Ständigt lanseras nya konsoller medan andra går i graven så licenser måste inköpas med jämna mellanrum. Spelet är grymt roligt och beroendeframkallande för den som tillhör rätt målgrupp!

    Swedroid recenserade nyligen detta spel som hittar ni här. Spelet fungerar felfritt på min hero (som dock kör elelinux's gingerbread-rom) och den smarta autospar-funktionen gör att den får full pott!

    Mitt betyg: 5/5

    Spelet finns både i en fullversion, som idag kostar 15 kr, och i en gratisversion som endast låter dig spela 2 in-game år av spelet.
     
  4. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kul tråd, roligt att veta vilka spel som funkar på gamle hjälten
     
  5. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Spelar det för fullt.. Gratis FULL-version ;) HAXX
     
  6. miii

    miii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma här, men faktiskt det enda spelet som jag faktiskt tycker är värd sitt pris till android. Grymt roligt spel och inget man bara tröttnar på inom 1 timme.

    Bästa spelet till android imo, åtminstone bästa spelet till hjälten!
     
  7. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag testade gratis versionen av spelet. Det var fett najs :-D. Hade hoppats på att dom kunde lägga in reklam på gratis versionen så att man ändå kunde få hela spelet. Tack för inlägget Miii :-D!
     
  8. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inte en chans att man spelar klart det på en timme.. fan spelat 5 timmar och är bara på Year6.. >.<
     
  9. miii

    miii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var ju inte direkt det jag syftade på heller ;)
    Men det finns många spel som man tröttnar på väldigt snabbt. Detta spel tillhör dock inte den gruppen!

    @Hackerlacka
    Eftersom det blir mycket diskussion så kan du ju samla in alla rekommendationer/recensioner och posta dessa i första inlägget i tråden med en quotebox (för att besökare ska se vem recensenten är) så folk slipper sitta och dra igenom random-kommentarer innan man hittar vettiga spel/appar.
     
  10. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har dock inte listat ut när man ska välja "Polish" och dom valen när man gör ett spel.. jag har max fått 7 hos dom där snubbarna :P lägsta va 3
     
  11. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, jag har lagt in det i första inlägget. Nu får vi hoppas på fler recensioner :-)
     
  12. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Geared rullar på slött på min Hero.. testade öka mhz till max.. då blev det FC när den blev slö :P