Vilka telefoner kommer att kunna köra 2.0?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Lazze, 10 nov 2009.

1. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det bra förhoppningar om att kunna köra android 2.0 på Hero, Galaxy och Huawei pulse?

2. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

HTC Hero är ju spikad för att få Android 2.0. Moto's Droid/Milestone kör ju 2.0 redan... för att inte tala om alla hemmakokare som sveper ihop inofficiella 2.0 ROMs...

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 294
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Huawei pulse eller HTC Magic råder det rätt stor osäkerhet kring, ingen har sagt något om en 2.0 för dessa telefoner ännu.

4. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmmmm ok tack för de svaren. just nu så överväger jag att antingen köpa huawein, för det är en billig och bra(?) telefon, eller moto droiden, som kommer färdig med 2.0, fast med en betydligt dyrare prislapp förstås.

vad man kan tänka sig är ju att gå på huawein nu, ha den ett tag och vänta in alla nya häftiga snapdragon telefoner och om ett år eller 1,5 köpa en ny mycket kraftfullare sak, tex X10 som ju då är provad, patchad och klar?

Fast det är klart: om nu Heron får 2.0 och klarar att köra det utan att gå på knäna, så är ju den då ett alternativ. den är ju skapligt byggd...

Fan, varför kan det inte bara vara skitenkelt allting :-)

5. e1520

e1520 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Någon som vet hur det är med HTC Tattoo? Kommer 2.0 fungera med den?

//E1520

6. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Tror att alla kommer att kunna köra 2.0. Google utvecklar en egen Apps2SD...
    ...enligt min mening för att man skall kunna få in 2.0 på alla befintliga telefoner...

7. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Fast 2.0 är redan gjord ,och det är nog väldigt tveksamt om apps2sd kommer in ens i 2.1!

8. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Vore konstigt om iaf inte Magic och Dream kunde köra 2.0, folk sitter och väntar på ADP2 men det bytet nu vore ganska dumt ur en utvecklar synpunkt när de jobbar stenhårt för att helst alla Android grejer ska rulla på alla Android devices?
    De flesta sitter ju på en Magic, Hero eller likande hårdvara och även om många här kanske känner att det är dags att byta så allmänt har inte det kommit ut än, börjar utvecklare köra mot en bättre telefon kommer alla de som sitter med sin telefon nu inte få fungerande program eller fler updates och detta just som Android faktiskt börjat få fart.
    Med lanseringen av fler modeller får de nu lite extra media coverage och de får dessutom lägre priser på Magic och Hero troligen då de blir low/mid-range telefonerna ett tag framöver tror jag, de kommer inte plockas bort från hyllan närmaste tiden iaf.

Google har ingen brådska, Android telefonerna kommer öka hastighet mycket snabbare än t.ex. Iphone men inte om de förlorar kunderna pga att de går för snabbt, geeks i all ära och de kommer vara frontliners och som alltid stå och stampa och vilja ha mer men normala användare och semi-geeks måste hinna med oxå och även om det är snart så har inte ens alla nya telefoner som kommer ens satta release datum och vad jag vet är det ingen som är ute än? och t.ex. Sony-Ericsson som kommer bland de första visades ju upp på mässa för inte så länge sedan och verkade lida av samma slöhet som Heron hade innan osv.
    Jag skulle nog ge det ett år innan man kan börja räkna ut ADP1, Magic, Hero m.fl. för vid det läget borde det kommit ytterligare en generation och då blir alla de telefonerna low end och börjar fasas ut.

Det är iaf så jag skulle göra ur utvecklings och kund synpunkter.

Last edited: 11 nov 2009
  9. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

men har inte magic och hero typ samma hårdvara? så då borde det väll funka lika bra på magic?