Ang näthastigheten så är det väldigt varierande på tidpunkt och yttre omständigheter, tex har jag fått 7mbit download vid ett tillfälle på samma plats som jag en kvart senare bara fick 2mbit download på (bredbandskollen, samma full mottagning). Den enda rejäla skillnaden jag märkt är att stock radion (kg2 eller vad var det?) så fick jag aldrig över 2mbit/s oavsett mottagning och tidpunkt.
De jag haft bäst erfarenheter av är KH3 och KF2, KF3 ska jag prova. Har provat nästan alla, och försökt mäta WIFI motagning och näthastighet med telefonerna på samma ställe och med olika radios men det varierar som sagt mycket beroende på tidpunkt, belastning på stationen m.m men dessa två har jag alltid haft höga hastigheter, överlag bra erfarenheter med telefonen (batteri, snabbhet gps m.m). KI1 är den jag uppmätt bäst hastighet med vid ett enskilt tillfälle (7.12mbit/s download) och det på halebop 6mbit, men det var på en annan ROM än den jag kör med nu och nu får jag generellt lägre hastigheter. Detta är dock på customroms och framförallt på KH3 baserade roms.
Detta med Halebop i Norrland
Last edited: 27 sept 2011