Vilken är den bästa mindre androidtelefonen? Inkluderat kinalurar.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid82, 29 nov 2016.

1. Droid82

Droid82 Guest

Nu när Sony Xperia X Compact inte tillverkades med "flaggskeppsprestanda" och inte blev ip-klassad och dessutom verkar ha en skärm som inte är i klass med deras större lurar så blev jag lite mindre intresserad av en telefon som jag annars varit väldigt intresserad av. Så jag undrar om någon vet om det finns någon annan telefon i liknande storlek med Android som har bra prestanda? Kanske någon lur från Kina som man missat? Eller är det helt enkelt så att Sony Xperia X Compact är den bästa mindre androidtelefonen som finns just nu?

"Däremot verkar denna panel ha lite sämre kontrast i mörka toner, med ett visst ljusläckage från sidorna som inte Sonys större mobiler har."

http://m3.idg.se/2.1022/1.665669/sony-xperia-x-compact

Last edited by a moderator: 29 nov 2016
  2. pacc

pacc Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    418
    Gsmarena låter dig söka på storlek och man ser snabbt att det inte finns en enda tillverkare som gjort en telefon under 5" senaste året, alla budget eller lite modeller har gått upp till 5" eller tom 5.2" och priserna är så billiga (p8 lite för 1000:-) så det finns inget utrymme under.

Jämfört med alla gamla föråldrade budgetmodeller så är t.om en compact z3 eller nyare säkert ett bättre köp idag då den iaf är vattentät, om du inte vill ha en iphone se.

Droid82 gillar detta.
  3. Droid82

Droid82 Guest

Tack för svaret. Jag undrar om android-tillverkarna verkligen bedömt marknaden rätt då de inte gör en enda mindre flaggskeppsmodell, Iphone med 4,7" säljer ju rätt bra om man säger så, men kanske har jag fel. Ja Z3 Compact verkar ha varit en populär modell, Z5 Compact hade väl tyvärr lite värmeproblem och X Compact är inte Ip-klassad och har sämre skärm med mera, man får kanske acceptera att man får köra 5 tum och uppåt. :)

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det är rätt olyckligt, men det görs väl marknadsundersökningar osv. Hade det varit en given succé hade väl någon satsat på det utöver Sony.

Sony fick ju mycket kritik för punkterna du lyfter fram, så kanske nästa version är lite maffigare sett till specarna och IP-klass.

Droid82 gillar detta.
  5. Droid82

Droid82 Guest

Ja det stämmer säkert, även om det i mitt okunniga huvud känns som en present till Apple att det inte finns en enda direkt konkurrent(skärmstorleksmässigt) på Android-sidan. o_O

6. pacc

pacc Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    418
    Har svårt att se någon satsa på en marknad som uppfattas som low-end.

Önskar mig istället att en robust 500:- mobil får 2Gb minne och 16Gb flash
    så man kunde ha något i fickan när man tränar eller ge något till barnen i skolan.
    Många gamla modeller hade varit OK om man bara ens kunnat installera google services och en app på dem, men google har tydligen bestämt sig för att bränna alla broar där.