Vilken är den bästa tränings appen för android/androidwear

Diskussion i 'Applikationer' startad av Oceanic, 20 maj 2017.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 292
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    nu är det sommar det innebär att våra löften om viktminsktning måste infrias , då väcks behovet av en bra träningsapp.

Vad som jag anser vara viktigast är själva datan den presterar att den vilar på vetenskaplig grund, att stegen stämmer. kaloriberäkningar skiljer mkt åt i olika appar när man matat in samma person info ålder, vikt med mera.

Jag har endast provat Huawei Health och Google Fit.
    Vad jag gillar med google Fit som i stort set ingen annan app gör är att den räknar med koloriförbränningen din kropp bränner när du INTE är aktiv alltså när du bara andas och håller dina vitala organ vid liv, detta läggs med i den totala kaloriförbrukningen. Detta tycker jag är viktigt..och bra.. då vet man om man kan unna sig en pizza eller inte tex.

Idag har jag gått ca 3 timmar och 30 minuter och bränt 1216 kalorier lägger man till den totala kalroiförbrukningen man har bränt på det vitala funktionerna i kroppen så blir det 2784

Som många andra använder jag även en smartklocka (huawei smart watch) och jag tycker google fit appen är mkt bättre än huawei health här, för jag kan välja tex när man väljer "exercise" gång, cyckling, springa med mera, detta saknas helt i huawei träningens appen på klockan det gör appen inte speciellt tillförltlig då valet av träning påverkar rätt mkt vilka siffror du får i kalori beräkningen.

Ja som sagt rekommendera gärna de bästa apparna och motivera varför men kom ihåg att det handlar inte om vem som har snyggast interface osv.. Men jag måste säga att jag känner ganska gott förtroende för google fit.. det enda som gör mig tveksam är det något låga betyget på google play.. på 3.9 kanske mest gäller äldre versioner ?

Sist.. jag anser inte att en app inte är bra om den inte är lika bra på både telefon som på android wear.. smartklockan producerar mer tillförlitliga resultat så är bäst om man förlitar sig på deras sensorer.

Last edited: 20 maj 2017
  2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 848
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Google Fit är rätt enkel på så vis att den främst är till för att logga aktiviteter. Utöver det erbjuder tjänsten inte så mycket funktionalitet.

De flesta andra träningsappar har mer funktioner för att sätta upp olika mål, kan registrera mer data och gör det möjligt att exempelvis lägga till kalorier/vad man ätit osv. Det är å andra sidan rätt tidskrävande att lägga in allt man stoppar i sig :)

3. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 292
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Mitt mål är 10 000 steg per dag. Jag behöver inte sätta upp så mkt mer i detalj.
    Jag har använt Lifesum lite vid sidan av, det var kul ibörjan att scanna lite streckoder ibland men att mata in all info man äter är mkt jobbigt det är helt klart för mkt, jag försöker istället räkna ut en grovräkning hur mkt det kan röra sig om i kalorier , jag vet tex att en pizza eller kebab är ungefär 1000 kalorier.

Man ska nog vara extrem hälsonörd om man ska hålla på att räkna varje kalori man stoppar i sig.
    Det är däremot intressant att veta hur mkt man bränner hur mkt kalorier man stoppar i sig är något annat och tror lifesum är bäst på det faktiskt.. oavsett..så då är det bättre att använda den seperat för det.

bernard gillar detta.