Vilken är den stabilaste ROM:en

Diskussion i 'Blade' startad av ratgull, 28 jun 2011.

1. ratgull

ratgull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Efter Japanese Jellyfish 9 skaffade jag en Meizu M9 och gav bort min kära Blade till sambon.

Nu känner jag inte igen mycket på forumet och skulle vilja uppdatera hennes lur. Vilken är den allra stabilaste ROM:en sedan Japanese Jellyfish 9?

Om det är något viktigt jag måste tänka på vid uppgradering så får du gärna säga det..

Tack

2. Hobbeboy

Hobbeboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Swedish spring rls5 är nog den stabilaste du kan sätta in.
    Har kommit några android 2.3 releaser men dom är väl inte 100% än även om dom alla är betydligt snabbare än swedish spring

3. Godsmith

Godsmith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har iofs väldigt bra erfarenheter av Green V5, tycker att den är lika stabil som SS. Blue Ginger verkar dock ge bättre batteritid, men den har jag haft för kort för att kunna utvärdera stabilitet.

4. frank

frank Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ginger Stir Fry lite (beta 8 nu). Har använt den sedan den kom och inte haft något problem alls, minst lika stabil som SS5. De spelen jag spelar flyter på mycket bättre än med SS5.

5. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Letar efter en stabil gingerbread rom. Cm7 är långt ifrån stabil men har inte provat de andra vilken rekommenderar ni? vill ha överklockningsmöjligheter

6. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Såvitt jag vet finns det ingen 2.3.x custom rom som stödjer OC förrutom cm7, samt de roms som bygger på cm7. En bra gissning är nog att det dröjer tills källkoden är släppt innan det dyker upp. Kanske prova den där Green romen, men som sagt den är ju också byggd på cm7.

Vilka stabilitetsproblem råkade du ut för med cm7? Kör 7.1 rc1 och förutom batteriutsugningen i idle, som löstes med att ersätta libaudio.so med den äldre versionen (som dock pajar FM-radion igen, men anv inte den själv iaf), så rullar den på hur bra som helst för mig. Dock om man får tro vad man läser ska de roms byggde på den officiella läckan ha hyfsat mycket bättre batteritid iaf, och det vill man ju gärna åt.

7. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

hej pete tack för svaret

jag provade senaste nightly och wifi/gps fungerade inte alls. fick fc på massa program också. ska prova cm7 green v5 får se om den är bättre