Vilken Android lur är mest framtidsäker just nu?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Tobias901222, 15 nov 2010.

1. Tobias901222

Tobias901222 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe
    Platta:
    Samsung S7Fe
    vilken Lur tycker du just nu är den mest framtidssäkra luren?

skriv gärna varför du tycker just den mobilen är mest framtidssäker.

Jag har ju en Xperia x10 och den enligt mig är inte så framtidssäker pågrund av avsaknaden av multitouch och sena uppdateringar.
    För allt fler program har stöd för just multitouch sen så har SE gjort smart mobil utan Multi touch ska vi inte diskutera här.

Desire Z har inte så stark processor.

Jag har liksom inte provat så många mobiler så dela gärna med er om vilken som är mest framtidssäker just nu.

:)

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Det finns inget som heter framtidssäker mobiltelefon skulle jag vilja påstå. Detta då en mobil tillverkas för att användas och förbrukas under max 2 år.

Att uppdateringar är sena är inget man kan klaga på heller då alla tillverkare är lika urusla på det. Den enda luren som ligger i framkant här är ju Goggles egna Nexus One.

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 390
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag skulle tro att det enda viset att vara framtidssäker på vad berör mjukvaran i den mån det alls går är att hålla sig till samma telefoner som Google använder bland sina anställda eller säljer som utvecklartelefon.

Det vill säga så länge inget företag är framsynt nog att lansera en Nexus-motsvarighet på eget bevåg.

På hårdvarufronten finns det nog få andra branscher där det är lika hopplöst att hålla sig i framkant. Ett strategiskt köp vore nog någon av de första telefonerna med dubbelkärniga processorer som sägs dyka upp Q1 2011.