Vilken Androidlur ska jag köpa?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mufc, 7 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mufc

mufc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har stora problem med att välja en ny telefon. Det finns ju så mycket! Jag vill inte ha några svar som "nej den är gammal, vänta på den nya" eftersom jag inte är en mobilnörd och jag tänker inte slänga ut 6k på en telefon. Jag har ganska få krav men vill kunna använda den smidigt utan större problem (vet att det stämmer in på iPhone men en sådan överskattad telefon köper jag inte).

Har kollat ganska länge på telefoner, men hittar alltid några nackdelar med dom. Har kollat på Desire samt Desire Z. Men nackdelen med den senare är, vad jag har hört, att den är stor och klumpig. Visst, det kan jag nog köpa att den är - men samtidigt har jag hört att det utfällbara tangentbordet glappar och krånglar i allmänhet. Förutom det och storleken så känns den gedigen och jag gillar verkligen att det är ett fysiskt tangentbord, även fast jag inte skriver mejl eller har den i jobbet. Desiren är vad jag förstår ungefär likadan, fast lite mindre och utan tangentbord. Kan tänka mig att ha båda.

Men överlag vet jag inte riktigt hur dessa nya telefoner fungerar. Det är kallt där jag bor, riktigt kallt. Går dessa nya glastelefoner i kras av sådant? Och kommer den gå sönder direkt jag tappar den? För det lär jag göra.

Med det i tanke så lockar Motorola Defy, men det finns inga menyer på svenska. Och tangentbord lockar!

Slutsummeringen är väl att jag alltid lyckas hitta dessa nackdelar som jag tror kommer störa mig.

Några grejer som jag verkligen vill ha i min telefon:

* Bra Internet
    * GPS (ett måste, helst en bra)
    * Spotify, musik i allmänhet
    * Någorlunda bra batteritid
    * Ska inte gå sönder direkt jag är ute eller om jag tappar den från fickan EN gång
    * Lättanvänd

kommer inte på fler saker nu, kanske för att jag inte är allt för krävande.

2. anderzzun

anderzzun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

en HTC Legend kanske?

annars x10 mini pro

3. mufc

mufc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Varför en Legend?

Har kollat på x10 mini pro, och den ser klart intressant ut. Har dock kompisar som har den och dom säger att den är rätt kass, alldeles för seg. Sen är nog knappsatsen lite för liten, men jag var å andra sidan full då.

4. anderzzun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

* Ska inte gå sönder direkt jag är ute eller om jag tappar den från fickan EN gång

legenden har ett skal som tål smällar

brorsan har en desire z,och han har inte klagat på tangentbordet eller att den är klumpig

sattsa på dz tycker jag :)

5. mufc

mufc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hur är den att ha i ganska tighta jeans? Vore kul med en DZ men storleken är ett stort minus. Hur fungerar den i kyla?

6. anderzzun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

i tighta jeans vet jag inte, där vi bor så var det runt 20-25 minus,och mobilen fungerar fortfarande som den ska

jag tycker att du ska åka in till media markt och klämma lite på den:)

mufc gillar detta.
  7. mekholm

mekholm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Motorola Defy är stöt och vattentålig. reptålig skärm. Har allt det du ville ha (internet,gps osv.) och kostar runt 3000 på nätet. Klart snabbare än Xperia mini och dessutom mycket bra batteri... det hade varit mitt givna val om jag var du. dessutom mindre än de ovan nämnda lurarna och sitter som ett smäck även i tighta jeans :)

8. mufc

mufc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Men den har inte svenska som språk. Tyvärr.

9. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

du har ju ett alternativ att roota telefonen som det heter och då kan du lägga in svenskt språk tror jag :) men då förlorar du garantin på den. men du kan göra väldigt mycket roligt med mobilen när den är rootad du kan göra den snabbare, ändra ikonerna, och lägga in olika mods :)

10. mufc

mufc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för tipset men vill ogärna torska garantin. Utesluter dock inte det.

11. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Såg att någon tipsa om X10 mini pro, känner flera som haft dels vanliga mini och dels pro och alla är inlämnade. Brorsans flickväns pro fick för sig att radera alla kontakter. Hade själv vanliga X10 och den fungerar knappt när det är kallt eller lite fuktigt ute så rekomenderar verkligen inte den.
    Tror jag skulle rekomendera Desire S har för mig att den ska ha unibody vilket är rätt stöttåligt :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.