Vilken app låser "LocationManagerService"!!?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Snapphane, 7 sept 2012.

1. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Hej alla glada i forumet. Nu har jag misslyckats själv så nu vänder jag mig till er.

Märkte att batteriet tömdes lite väl fort och en titt i BetterBatteryStats visar att telefonen hålls vaken och att det är "LocationManagerService" som orsakar en "partial wake-lock".

Startade om telefonen, inget. Började ta bort Facebook, Facebook Messenger, Google Maps osv, för att felsöka vilken app som fular sig. Efter en hel del trixande och pillande under en hel dag, så är telefonen lika körd. Nollställer då hela telefonen.

Nu har jag börjat att installera tillbaka det mesta och allt såg bra ut. Men nu har jag samma problem igen. Frågan är alltså, vilken app ska jag kicka ut!

Suger att batteriet töms så snabbt och eftersom telefonen är vaken så hålls även w-lan igång. Men det kan jag såklart alltid stänga av i inställningar. Har någon erfarenhet av detta så hoppas jag ni delar med er av era erfarenheter.

Telefonen är en Xperia Pro, med senaste officiella 4.0.4 ROMen :)

Tack!

2. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Någon väderwidget på startskärmen kanske? eller nått liknade som vill försöka få reda på vart du befinner dig.