Vilken av de bästa telefonerna passar mig ?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Delta, 8 aug 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Delta

    Delta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så nu går jag i tankarna att skaffa en android, har haft en gammal SE för länge :ehm:

    Så vilken telefon bör jag välja ? N1, galaxy S, desire eller någon annan ?
    Jag har fattat att jag bör ta andriod före iPhone då jag gillar att fixa och trixa med mina teknikprylar.

    Är dessa likvärdiga ? Är det bara att gå efter pris och hur man tycker de ser ut?

    Kan säga att, gillar att lyssna på musik, kolla film spela lite spel på telefonen, surfa lite då och då. Om jag köper en så pass dyr tele som dessa så har jag inte tänkt köpa ny på ett tag, så framtidssäker bör den vara.

    Eller ska jag köpa en billig nu och vänta på om det kommer något "next gen" snart ?

    MVH
     
  2. WeRRa

    WeRRa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill du köpa en telefon i dagsläget skulle jag råda dig att köpa SGS:en baserat på dina behov.

    Den har en överlägsen grafikprocessor som slår alla sina motståndare med hästlängder. Skärmen är också unik med Super AMOLED skärm, bättre färgåtergivning och mer batterisnål jmfrt med andra skärmar.

    Själv väljer jag att vänta tills gingerbread kommer ut och köpa någon topplur. Smartphones har verkligen satt igång på riktigt nu, men inte riktigt kommit dit jag vill (både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt) tills dess får jag sitta tjura på en SE W902:a men det är mitt problem.
     
    Last edited: 9 aug 2010
  3. Delta

    Delta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter som att det e bäst att vänta, om gingerbread nu kommer snart :P

    Men vet man ungefär när gingerbread kommer ut ? Snart ? Nästa år ? Man vill ju inte vänta hur länge som helst :ehm:
     
  4. Zaaba

    Zaaba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det kommer förmodligen till jul, därav namnet gingerbread :P
     
    Last edited: 9 aug 2010
  5. Delta

    Delta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha jaa, så långt tänkte inte jag xD Frågan är om man ska vänta.. elr inte... bah, men finns det någon info om det samtidigt kommer häftigare telefoner samtidigt(självklart kommer det) Men menar alltså mycket bättre än nu än om en galaxy s fortfarande kommer ligga bra till och få 3.0.. Många frågor här ;P
     
  6. WeRRa

    WeRRa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    well... vad jag gäller CPU-delen så vet vi att SGS:en har en 1Ghz "Hummingbird"-SoC med 45nm- tillverkningsteknik som presterar snäppet bättre än 1Ghz "Snapdragon"-SoC med 65nm- tillverkningsteknik.

    Framtida modeller med snapdragon kommer innehålla 45nm- tekniken och upp till 1,5 Ghz(mer?) med stöd för dubbelkärnigt. Sen hur mkt extra boost det ger vet jag inte.

    Hoppet från 2.1 till 2.2 gav en ganska stor prestandaboost i sig, hur mkt gingerbread boostar hårdvaran återstår att se.

    galaxyn har fortfarande en del kvar att visa vad gäller kameran, t.ex. LED-blixt. Där har andra ett litet försprång.

    finns säkerligen fler saker att nämna men kommer inte på fler just nu.
     
  7. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Av de Android telefoner som är ute nu så ser jag Galaxy S som det första valet. Dock har jag läst att det interna minnet inte är flash som på HTC utan snarare ett inbyggt minneskort vilket slöar ner systemet en del. Vilket ska förklara det fryslagg som många upplever. Om man dock ser till resten av telefonen så är det nog inget som kan matcha den.

    Men som en del andra här så anser jag ändå att en väntan på de telefoner som kommer med gingerbread kan vara värd. Eller i vart fall väntan på Desire HD/Ace.
     
  8. Delta

    Delta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Äh blir väll att vänta till jul då.

    Har ju en riktig high-end tele att leka med så länge -.-

    [​IMG]
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.