Vilken custom rom ?

Diskussion i 'Blade' startad av eurynom, 27 apr 2011.

1. eurynom

eurynom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

setat o läst igenom detta och modaco forumet, plöjt tråd efter tråd i veckor nu. men de känns bara som dessto mer ja läser desto mer förvirrad blir jag :P

ja får en comviq 2.2 blade idag (ska hämta skiten strax o ja förmodar väl iaf att de är en gen2) de ja ska använda den till är musik, spela lite, GPS måste fungera, leka lite med emulatorer (jo ja vet att blade e lite slö till de) kameran,mms o sms måste funka

SS rls5 verkar ju lira med det mesta men har 2.2 och enligt de flesta så är det en bra bit slöare grafiskt

cm7.02 har ju 2.3 MEN de verkar som de e nåt junk med GPS ? ja hittar bara folk som säger "please fix the gps" men ingen tycks förklara vad som är fel ?, hittar heller ingen buglogg (kanske e blind), nån som klagade på mms oxå ? men till saken hör ju att hälften som postar verkar ha tekniskt kunnande 0... så ja hittar inga 100% svar liksom, dessutom har den strul me proximity'n vilket verkar lite hawaii om man ska va ärlig :eek:

blir iaf att köra stock nåndag så man ser vad man behöver mest

"wall of text crits you for 5000" om du hängt med såhär långt så skulle ja va tacksam om nån som använder nya cm7.0.2 och SSrls5 kan dra lite snabbt exakt VAD som inte fungerar. (inga nbuilds för cm7 tack , bara stable)

2. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tveksam till att SS är slöare än stock comviq på grafik när de såvitt jag kommer ihåg bygger på samma mjukvara. Dessutom går det pigga upp SS ännu mer om du har gen2.
    http://android.modaco.com/content/z...rnel-for-ss-gen2-gets-rid-of-angry-birds-lag/

GPS-buggen på CM7 var senast jag kollade att luren bootade om ifall man använt gps en längre stund och sen stängt av gpsn. Verkar bara vara ett fåtal som har det dock. Proximitybuggen är såvitt jag vet helt borta.
    Bugtracker
    http://code.google.com/p/cyanogenmo...work+Owner+Summary+Stars+Priority&cells=tiles

3. KHEEJS

KHEEJS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Va? Vet inte riktigt vad du menar med det. Prova SS, det blir nog jättebra. Jag körde JJ på min lur men nu när den kommer tillbaka från lagningen ska jag prova CM bara för att prova nåt nytt.

Sen så är det ju allmänt känt att om du spelar mycket bör CM vara det bästa.

4. jocke888

jocke888 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Jag tycker du skall hålla dig till originalromet (om det är 2.2) tills man har testat CM7.0.2 (android 2.3.3) tillräckligt för att den skall vara säker. Om det är 2.1 som originalrom så lägg in SSr5 i första hand.
    Om du tycker om att fippla en massa kan du ju lägga in CM7.0.2 för att testa, men var beredd att backa.
    CM7.0.2 är framför allt snabbare gällande 3d och spel.

5. eurynom

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

menade ju naturligtvis vs 2.3, vart lite rörigt

6. eurynom

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack ! <3 blir nog att lägga i cm7 iaf tror jag