Vilken färg på S7 tycker ni mest om?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av emso, 22 sept 2016.

1. emso

emso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Har bestämt mig för att köpa en S7, och har hela tiden varit inne på att välja en svart. Men plötsligt har jag börjat fundera på att välja silver eller annan ljusare färg istället, och nu är jag osäker o_O. Hade uppskattat svar med vilken färg ni valt och för- och nackdelar ni ser med den. Kanske är någon färg svårare att matcha skal till eller andra saker det inte är uppenbart att tänka på? :)

zappa79 gillar detta.
  2. stoff

stoff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Beställt den svarta helt enkelt för att jag tycker den är snyggast.

3. inact_0030

inact_0030 Guest

Har den svarta för att jag tycker den är svårslaget stilig. Speciellt om man har en bakgrund som går ut i svart så att det ser ut som om hela framsidan är display. Det svarta på skärmen är ju så totalt svart att det är mycket svårt att skilja från den svarta ramen.
    Nackdelen med den svarta som man måste vara medveten om är att baksidan, hur vacker den än är, är världens kraftigaste fingeravtrycksmagnet.
    När jag använder den måste jag hålla på och putsa av den ganska ofta. Har man den i en byxficka löser det sig ganska bra eftersom den då blir putsad varje gång man tar upp och lägger ner den!

4. Maqqan

Maqqan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Jag gillar guld eller rosa, har guld själv eftersom rosa inte fanns när jag köpte den. Mest för att 90% av dagens telefoner är svarta eller vita, kul med något annorlunda.

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Har haft en svart S7 och bytte nyligen till en svart edge . Tycker den svarta är snyggast totalt sett, var lite sugen på en silvrig men tyckte den stack ut för mycket så det blev en svart.

6. emso

emso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Tack för intressanta svar! Jag hade inte väntat mig alla svart-anhängare :D. Bra poäng att framsidan smälter ihop med kanterna av skärmen. Fingeravtrycksmagnet bryr jag mig inte om då det kommer sitta skal runt min i princip jämt. Den silvriga är väldigt snygg, men nu är jag tillbaks till att jag troligen skulle ångra mig om jag köpte annat än svart. Svart är stilrent och snyggt och funkar jämt.