Vilken Gingerbread-Rom?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Linus.hed, 23 mar 2011.

1. Linus.hed

Linus.hed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill ha tips på vilken Rom som är bäst i dagsläget. Kör idag Leedroid 2.3d, men vill testa en Gingerbread-Rom nu istället. Så vilken är lättast att jobba med? Är ju inte så avancerad användare... Den måste vara stabil också, vill inte ha en massa meck med den hela dagarna. Den ska också ha a2sd+ eller något liknande, annars har man ju inget utrymme kvar... om det nu finns. Tacksam för all hjälp jag kan få!

Last edited: 23 mar 2011
  2. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Kolla i alla Rom trådar som redan finns och läs och kolla vilken som kanske
    passar dig bäst?

// Freddan

3. imlal

imlal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    GingerVillain tycker jag själv var väldigt stabil och har bra A2SD+ stöd. Har en inbyggd setup (Villain Setup) också för OTA uppdateringar.

4. jejja80

jejja80 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

+1 Håller med!

sent from my Desire using InsertCoin custom ROM!

5. Terihan

Terihan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

oxygen har funkat bra för mig

6. Tobias Rydholm

Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

CM7, betydligt bättre än Oxygen tycker jag. Gingervillain har jag inte testat. Har kört CM ett bra tag nu helt utan problem. Dock kanske det är lite meck att få igång a2sd, men det står förklarat i tråden. Själv kör jag med CM7 H-BOOT och har skippat a2sd. Telefonen känns betydligt snabbare nu.

7. imlal

imlal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Samma som mig :) La in CM7 HBOOT just för att slippa A2SD, mitt SD-kort är för slött och jag är för snål för att köpa ett snabbare. :)

Men som sagt på tiden jag använde A2SD+ körde jag GingerVillain och var rätt nöjd, de segheter jag upplevde berodde på mitt SD-kort.

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Har kört Modaco, CM7 och Oxygen.

Modaco var klart sämst, alldeles för buggig.
    CM7 tyckte jag inte heller om, kändes som för mycket skräp låg med.
    Har alltid haft en förkärlek till Oxygen då den känns mer minimalistisk så jag skulle utan tvekan säga oxygen.

9. Tobias Rydholm

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

De program man inte vill ha tar ju inte många minuter att ta bort med titanium eller root explorer. Förutom det är det väl bara cyanogen-settings som skiljer? Men det är ju en smaksak. Själv föredrar jag CM eftersom den går att konfigurera mera.

10. Linus.hed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sitter med ett original-kort, så det är ju inte världssnabbt direkt, men tycker inte att telefonen känns seg idag med a2sd+. Nån skillnad mellan Froyo o Gingerbread där? Är det enda mecket Hboot lr vad det heter, lr är det mer? Har man då lika mycket minne som med a2sd+, lr skiljer det mycket? Har idag runt 80 meg ledigt, o då har jag dom flesta appar jag vill ha.

11. Droidy

Droidy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    HTC 10
    ROM:
    Stock rootad
    Telefon 3:
    HTC One M9
    ROM:
    Stock rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 10.1
    ROM:
    CM13
    Jag får nog säga oxygen 2.0.1 här med. Väldigt snabbt och skit bra batteritid! Laddar telefonen vartannan dag och ändå lyssnar jag på spotify 3timmar om dagen och skriver sms OFTA o spela då o då, och de spelen som flaggade förut gör inte det längre! :)

Om din sd kort fråga så skulle Jag sattsa på minst class4 kort om du ska köra 2.3 app2sd+. Jag kör class6 8gb o allt flyter på som vatten

Det beror ju på vilken hboot du väljer, kommer inte ihåg va den hette men man kunde välja till en hboot så man kunde få 1gb app2sd partion på sdkortet.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited: 24 mar 2011
  12. imlal

imlal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Vilken HBOOT du har påverkar inte A2SD+ alls, utan det som händer när man byter HBOOT är att man ställer om partitionsstorlekarna på telefonens inbyggda NAND-minne.

Kod:
    Name	      /system	/cache	/data	MD5SUM	Download	PB99IMG
    Bravo Stock 1.8	250M	40M	147M	5524356f35f7ba12950df7ad6f45fc2c	bravo_alphaspl.img	PB99IMG_bravo_stock
    Bravo N1Table	145M	95M	197M	30b49d55a5457764af275c12d113d38a	bravo_alphaspl-n1table.img	PB99IMG_bravo_n1table
    Bravo Data++	180M	5M	252M	7db14ed41e5237f59dfb067febf0a8a5	bravo_alphaspl-data.img	PB99IMG_bravo_dataplus
    Bravo Sense	180M	40M	217M	e83f32c97e9f9c16ae198fe4b6777c12	bravo_alphaspl-sense.img	PB99IMG_bravo_sense
    Bravo Oxygen	90M	10M	337M	0ac1bd252276a7e81c24d601569746e1	bravo_alphaspl-oxygen.img	PB99IMG_bravo_oxygen
    Bravo CM7	130M	5M	302M	7d77af3f9b197b48d709db8cd18da925	bravo_alphaspl-cm7.img	PB99IMG_bravo_cm7

13. Linus.hed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken Hboot är vettigast då? Hajar inte riktigt siffrorna... Är det nån av som är i klass med a2sd+ vad det gäller utrymme för apps?

14. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Håller med... oxygen!! Inga problem och jag har kört hårt med den, batteritid som aldrig nästan tar slut...

15. imlal

imlal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    För att byta HBOOT behöver du dessutom S-OFF, sedan vad gällande utrymmena för appar så är det /data du skall kolla på. Men om du t.ex. byter till Oxygen eller CM7 HBOOT så fungerar det inte att installera Sense-baserade rommar.

Men om du vill göra det så enkelt som möjligt för dig själv skulle jag köra GingerVillain då det kommer direkt med A2SD+ utan att man behöver mecka någonting.

16. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Att man inte kan byta till Sense baserade romar med CM7 HBOOT stämmer inte riktigt längre!
    RCMixHD v3.5 ++ och iNsertCoinHD DATA++ v03
    Båda gjorda för Bravo CM7 Hboot, och portade HD romar med "nya" sense till Desire ;)

17. Linus.hed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte testa GingerVillain i helgen, men undrar hur det funkar med återställande av apps o så.
    Räcker det med att jag tar backup på allt med Titanium, wipe'ar, flashar in romen, och sen återställer alla apps o så med Titanium, och så finns alla apps där med de inställningar jag hade innan o så. Och att det funkar när uppdateringar kommer o så...

18. imlal

imlal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Stämmer, tänk bara på att inte återställa systemprogrammen

19. Linus.hed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gör jag för att undvika det? Tar jag bara backup på dom apps som jag vet att jag vill spara?

Och om jag vill återgå till min Leedroid rom tar jag en backup i ROM Manager då bara, o sen flashar in den om jag inte är nöjd?

Last edited: 24 mar 2011
  20. Tobias Rydholm

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Systemprogrammen är röda i listan i Titanium. Om du vill gå tillbaka till Leedroid gör du precis som du skrev. Men det tvivlar jag på att du kommer vilja.