Tips: Vilken kernel är bäst till Villain Rom 3.0

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Pat, 28 jan 2012.

1. Pat

Pat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har precis rootat min sg s2 och lagt in Villain rom 3.0. Har prövat lite olika kernels till den här romen och har precis nu den senaste speedmod.
    Har hört att den ska vara bra men på min telefon så är den allt annat. Batteritiden är otroligt dålig.
    Tänkte bara höra om någon har något bra tips på en bra kernel till Villain Rom.
    Eller om ni tycker att jag ska flasha in någon annan Rom. Som sagt så är jag nybörjare på det här. Tacksam för bra tips

2. farquado

farquado Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Dark Knight kerneln har jag läst ska vara bra för batteritid.

Själv körde jag mycket med siyah ett tag.
    Det är bara att pröva sej fram då jag själv upplevt att en kernel som funkar bra för vissa funkat sämre för mej.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. Pat

Pat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tackar så mycket. Just nu så verkar batteri tiden förbättrats. Har gjort 3 omstarter sedan jag flashade speedmod och nu så har den gått ner 1% sedan halv 9 i morse. Vilket jag anser är rätt bra.
    Men det är som du säger. Får bara testa mig fram så mycket jag kan. Är ju rätt så kul det här när man börjar förstå lite av det.

4. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Jag har provat en hel del och jag har nästan alltid haft väldigt dålig batteri tid.
    Nu med Siyah så är batteritiden helt okej och då har jag tillgång till rätt bra prestanda.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1263838

Ett tips är att testa en kernel ett par dagar innan du provar nästa. Segt men bäst givande.

5. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Då låter det som att du gör något fel... Om du "allid haft dålig batteritid".
    Men vad är dålig batteritid? utveckla gärna lite...

6. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Med dålig batteri-tid menar jag då att telefonen används ganska normalt/sparsamt men ändå inte klarar av en hel dag (8-22).
    Med Siyah så har jag nästan alltid över 30% kvar på kvällen, och då behöver jag inte underklocka processorn.

7. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ok, rent generellt så skulle jag säga att Speedmod alltid är mer batterisnål än siyah... Men om man inte rensar ordentligt mellan roms och kernels så kan det säkert bli en del problem. Så man får testa sig fram lite. jag rensar alltid dalvik och cache en gång extra, flashar kernel, rensa igen, är säkert onödigt, men men. Better safe then sorry. ;)