Diskussion: Vilken kernel och varför?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av deliverance, 22 sept 2011.

1. deliverance

deliverance Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Hejsan alla kära sgs2 användare, det finns många trådar om olika ROM’s men jag hittar ingen riktigt bra samlingstråd om olika kernels så tänkte att vi kan försöka skapa en liten gemensam kunskapsbank.

Alltså vilken Kernel använder du och varför?

Själv så använder jag just nu hardcore speedmod t40

Ingen speciell anledning utan håller på att testar mig fram till vilken jag gillar bäst, det jag saknar med denna är BLN.

Fyll på med era tips och erfarenheter.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Speedmod är snabbast i samtliga tester jag gjort på samtliga roms jg testat, samt så fastnade jag för den redan direkt innan jag gjort något testande då det var enda kerneln som fick scrollande i homescfreens vara nästintill helt perfet. Får dock för mig 39an är snäppet bättre än 40 i d, men är säkert placebo.

Vad jag saknar är överklockning och framförallt undervoltning. Hade det funnits hade det inte varit några tvivel vilken kernel jag byggt min telefon på.

Annars är Ninphetamine-2.0.5 en favorit - med undervolt stannade batteriet kvar på 66% under 6timmars sömn en gång fast med DATA avslaget, alarmet ringde och jag ställde det en timma senare och först då när jag vaknade igen en timme senare hade 1% gått. Samt är det enda kerneln jag fått över 4000 i Quadrant med dock har det bara hänt en gång samt så är Quadrant nog det sämsta benchmarken man kan göra på en dual core.

- Är att det inte känns lika smooth som speedkernel, samt så överlag ger det sämre benchscores. Tex SD Card Write speed ger mellan 30-200% lägre snabbhet jämfört med samtliga andra kernels jag provat.

2.1.3 gillar många, men många har dock problem med att det suger massa batteri. Själv tycker jag 2.0.5 är snabbare samt så har jag haft en del problem med 2.1.3, bla med att CPUn har låst sig på max MHz.

Last edited: 23 sept 2011
  3. dexter.

dexter. Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

@Radikaal: Att säga hur bra scrollandet av homescreens är säger inte så mycket om du inte samtidigt berättar vilken launcher och vilka effekter du kör.

Säger inget om Speedmod i sig, tänkte mer som ett tips att ta med någre fler parametrar när man försöker påskinna hur bra man tycker något är. :)

4. BWSEU

BWSEU Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkar Ninphetamine, oavsett version med KI4?

Jag hade aldrig problem med ''Android OS'' förut, men nu när jag roota med cf-cwm, så ligger den på 50, 60 %, kan en annan kernel minska detta?

5. deliverance

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Kör numera med Siyah-v1.7rc1
    Och den är än så länge riktigt smooth och fin, dessutom så funkar bln och den går att undervolta och underklocka dessutom så stödjer den intervallen 100-1600 Mhz.

6. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Provat om telefonen vaknar ur deepsleep på 100mhz? ^^

7. deliverance

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Inga problem alls kör även med uv.

8. brollann

brollann Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Siyah-v1.74
    Testar denna just nu med 2.3.5 och Ki3, jag är ut efter en bra batterisnål kernel annars är det speedmod T40 som som jag har som favorit.