Speedmod är snabbast i samtliga tester jag gjort på samtliga roms jg testat, samt så fastnade jag för den redan direkt innan jag gjort något testande då det var enda kerneln som fick scrollande i homescfreens vara nästintill helt perfet. Får dock för mig 39an är snäppet bättre än 40 i d, men är säkert placebo.
Vad jag saknar är överklockning och framförallt undervoltning. Hade det funnits hade det inte varit några tvivel vilken kernel jag byggt min telefon på.
Annars är Ninphetamine-2.0.5 en favorit - med undervolt stannade batteriet kvar på 66% under 6timmars sömn en gång fast med DATA avslaget, alarmet ringde och jag ställde det en timma senare och först då när jag vaknade igen en timme senare hade 1% gått. Samt är det enda kerneln jag fått över 4000 i Quadrant med dock har det bara hänt en gång samt så är Quadrant nog det sämsta benchmarken man kan göra på en dual core.
- Är att det inte känns lika smooth som speedkernel, samt så överlag ger det sämre benchscores. Tex SD Card Write speed ger mellan 30-200% lägre snabbhet jämfört med samtliga andra kernels jag provat.
2.1.3 gillar många, men många har dock problem med att det suger massa batteri. Själv tycker jag 2.0.5 är snabbare samt så har jag haft en del problem med 2.1.3, bla med att CPUn har låst sig på max MHz.
Last edited: 23 sept 2011