Fråga: Vilken launcher kör du? (Tips på launcher)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Scream112, 7 jun 2012.

1. Scream112

Scream112 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu när jag övergett min LG (Tack och lov) så klurar jag på om jag skall köra GO Launcher som jag körde på LGn eller om man skall se vad som är bra/hett just nu.

Vad skiljer de olika launcher åt? Vad är bättre i en men sämre i en annan osv? Lite nyfiken, speciellt då den enda jag använt är just GO Launcher.

Telefonen är inte rootad och jag planerar inte att göra det för tillfället heller, om det skulle spela någon roll :)

Måste dock säga att jag gillar HTC Sense 4 so far. Inte haft HTC förut, men den har gjort ett gott första intryck.

2. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Skuggvarg gillar detta.
  3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag körde Apex länge, men igår gick jag tillbaks till Sense. Det är en väldigt bra launcher och man jag har ju faktiskt betalat för den. ;)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nova både gratis och betal.

5. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Har testat några olika (go och apex och nån mer jag inte kommer ihåg namnet på) som snabbast.. och då menar jag snabbt, typ 20 minuter styck kanske ;) Men jag gick iaf tillbax till Sense, jag tycker det är trevligast / snyggast / mest praktiskt. Jag borde nog ge dom alla en lite längre testperiod däremot, jag gick bara på första intrycket :P

6. E_n_T

E_n_T Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har provat både apex nova go och några till. Men helt ärligt så trivs jag bäst i sense.

Kkottrat från min HTC One X via Tapatalk 2

7. Scream112

Scream112 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HOX är min andra smartphone, innan hade jag LG Optimus 2X. Där dröjde det inte länge innan jag hamnade på GO, vilken vart milsvis bättre än LGs. Men när jag kände lite på GO på min HOX, så valde jag aldrig att ha den som standard, utan ville köra mera på Sense innan jag bestämde mig. Måste säga att Sense känns för jävla bra, alla funktioner osv som jag använt känns helt klart vettiga och bra.

Känns inte som att jag kommer gå ifrån Sense för tillfället, och kan inte se någon anledning till det i framtiden heller. Skulle väl vara för att kunna ha flera sidor eller vad man kallar dom? Homescreens kanske? Men ännu har jag inte fyllt upp de 7 som sense stödjer. tror man kan ha 9 i GO.

8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo själv så är jag mycket nöjd med Sense 4 och har inga planer på att byta.

Sense 4 bara funkar i sin enkelhet och sen ska man ju även lära sig finesserna som att gruppera ikoner byta ikoner i Rosie etc. (Rosie är namnet på Launchern)

Det jag inte tycker om är den stora klockan men den byter man ju enkelt till den lilla klockan.

Sen tycker jag inte om den svarta bakgrunden utan kör med de transparenta skalen i andra färger som finns hos HTC Hub.

Med min Transformer Prime kör jag Nova och det beror på att ICS standard launcher är på tok för torftig.

9. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Är det samma lösen som man har på htcdev, eller måste man skapa ett unikt för just hub? Lyckades inte logga in med det, men jag kan ha skrivit fel ;)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Nej HTC Hub har ett eget lösen.

MatDiggy gillar detta.
  11. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Sense 4.0

12. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Själv har jag testat SPB Mobile Shell och Sense. SPB är mest bara eye candy, dåligt med widgetar.

Sense är fördjävla bra alltså och det gör att jag kommer att fortsätta med HTC, grattis till dem.

13. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Precis den tråd jag behövde! :D

Jag har en Huawei Honor med väldigt handikappad launcher som både är seg och allmänt kass, så jag har sett det som absolut nödvändigt att byta. Go Ex har funkat bra för mig ett tag, med de nackdelarna att den dels har spammat mig med reklam ibland och dels tenderar att vara ganska långsam, men funktionsmässigt är jag nöjd med den.

Därför skulle jag vilja ha en snabbare och smidigare launcher men jag har svårt att hitta bra alternativ som:

1. Är snabb när det gäller att öppna app-lådan och visa alla apparna, samt har snabb och bra respons i hela systemet överlag.
    2. Låter mig gömma appar i lådan (eftersom jag inte har rootat mobilen har jag massor av bloatware och annat skit jag inte vill veta av).
    3. Låter mig sortera apparna efter senast installerade, mest använda, osv.
    4. Låter mig scrolla apparna vertikalt istället för horisontellt.

Jag har på kort tid plöjt igenom åtminstone 15 andra launchers och jag har då spanat specifikt efter om launchern uppfyllt ovanstående önskemål men oftast har de bara lyckats med några punkter och då finns det ingen anledning att köra vidare. Det ska inte vara SÅ svårt att implementera dessa relativt enkla önskemål. Om Nova och ADW klarar att vara så snabba som de är ska väl andra launchers också kunna vara det? Om Go Ex och Apex klarar att gömma appar respektive sortera appar ska väl andra appar också kunna göra det? Det är inte direkt raketforskning vi pratar om här.

Så om ni har några tips tar jag tacksamt emot dem. Just nu pendlar jag mellan Go Ex, som uppfyller punkt 2-4, och Apex, som uppfyller ungefär samma punkter men är en aning snabbare än Go Ex.

leolulz: Skitbra länk du postade! Tack!

Last edited: 7 jun 2013
  14. Twicefire

Twicefire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Nova Lanucher är den jag föredragit och andvänt mest.

15. leobjorkman

leobjorkman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Action launcher, klarar 1,2 och 4 och har en hel del andra ganska bra funktioner som covers och gömda widgets i appar mm. Kolla även upp smart launcher, en väldigt annorlunda men även ganska skön launcher om man vill lägga 30s till att sätta upp den och sedan fungerar den.

16. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Apex utför alla punkter, har använt denna i ett par år. Tycker det går att ändra nästan allt möjligt med den här.
    Upplever de nyare versionerna av apex snabbare än Nova launcher som jag provar på då och då när de släpper en ny version.

17. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Denna?
    https://play.google.com/store/apps/...NvbS5jaHJpc2xhY3kuYWN0aW9ubGF1bmNoZXIucHJvIl0.

Hittar den bara som betalversion, inget man gärna chansar på då.

18. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Ja, det enda jag märkt hittills med Apex är att den är något seg på att lista apparna om man nyss haft en annan launcher eller om man valt att sortera apparna på något annat sätt än tidigare. Bortsett från det tycker jag den verkar funka rätt bra.

19. leobjorkman

leobjorkman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
  20. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Det är nog din rom som gör det, laggar inte alls i min. ..Provade för skojs skull byta sortering men det är lika snabbt ändå :)

Såg intressant ut, kanske ska prova på den :)
    Edit: ganska trevlig, ska leka med den här en stund ..
    Bli medlem eller för att visa innehållet!