Precis den tråd jag behövde!
Jag har en Huawei Honor med väldigt handikappad launcher som både är seg och allmänt kass, så jag har sett det som absolut nödvändigt att byta. Go Ex har funkat bra för mig ett tag, med de nackdelarna att den dels har spammat mig med reklam ibland och dels tenderar att vara ganska långsam, men funktionsmässigt är jag nöjd med den.
Därför skulle jag vilja ha en snabbare och smidigare launcher men jag har svårt att hitta bra alternativ som:
1. Är snabb när det gäller att öppna app-lådan och visa alla apparna, samt har snabb och bra respons i hela systemet överlag.
2. Låter mig gömma appar i lådan (eftersom jag inte har rootat mobilen har jag massor av bloatware och annat skit jag inte vill veta av).
3. Låter mig sortera apparna efter senast installerade, mest använda, osv.
4. Låter mig scrolla apparna vertikalt istället för horisontellt.
Jag har på kort tid plöjt igenom åtminstone 15 andra launchers och jag har då spanat specifikt efter om launchern uppfyllt ovanstående önskemål men oftast har de bara lyckats med några punkter och då finns det ingen anledning att köra vidare. Det ska inte vara SÅ svårt att implementera dessa relativt enkla önskemål. Om Nova och ADW klarar att vara så snabba som de är ska väl andra launchers också kunna vara det? Om Go Ex och Apex klarar att gömma appar respektive sortera appar ska väl andra appar också kunna göra det? Det är inte direkt raketforskning vi pratar om här.
Så om ni har några tips tar jag tacksamt emot dem. Just nu pendlar jag mellan Go Ex, som uppfyller punkt 2-4, och Apex, som uppfyller ungefär samma punkter men är en aning snabbare än Go Ex.
leolulz: Skitbra länk du postade! Tack!
Click to expand...