vilken mapp ska man välja om man vill flytta filer mellan datorn och mobilen ?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av annesan, 6 sept 2010.

1. annesan

annesan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag ska för första gången överföra musik mellan datorn och mobilen men vet inte vilken mapp på mobilen man ska använda då. Läste att man inte behövde lägga dem i mappar typ musik, ringsignaler osv under media utan att man kunde använda ett program som hette ringdroid för att välja mp3låtar till t.ex ringsignaler, musik m.m. Men var ska man isåfall lägga dem???

Har någon app som heter mp3, kan man lägga musiken där kanske. Sen finns det någon app som heter dcim som verkar vara sdkortsmappen då mina bilder jag tagit ligger där. Ska jag lägga dem där måntro?

2. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Lägg dem var du vill, den söker upp musiken.

3. annesan

annesan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men kan man lägga dem utanför mapparna som finns tillgängliga eller skapa en mapp som man döper själv och mobilen kommer ändå att hitta musiken. Menar då att den kommer kunna hittas och användas även som notikikationsljud, alarmljud, alarmljud likaväl som ringsignal och musik?

4. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Musik lägger du vart du vill, jag har det i tex. /media/audio
    Ljud som du vill ha till notifikationer måste ligga i en mapp som heter "notifications", tex. /media/audio/notifications. Ringsignaler måste ligga i "ringtones" och alarm måste ligga i "alarms".
    Vart dessa mappar ligger spelar mindre roll tror jag, Android kommer hitta dem.

5. annesan

annesan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men jag läste att om man använder en app som heter ringdroid behöver man inte lägga dem i enskilda mappar som du förklarat utan man kan ändå välja vilken mp3låt man vill ha som alarm, notifikationsljud m.m. Jag vill kanske ha en låt som både musik och notifikationsljud och vill ju då inte behöva lägga dubbletter på alla mp3låtar på mobilen för att kunna göra det.

6. annesan

annesan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet är att jag vet inte vilken mapp som är sdkortsmappen, tror att det är dcim-mappen men är inte hundra. Någon som kan bekräfta detta? Måste man inte lägga den i sdkortsmappen om man vill ha musiken på sdkortet eller hamnar den automatiskt där ändå?

7. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vet inte hur Ringdroid funkar tyvärr.

När du mountar till datorn så är det SDkortet du får upp. Om den dyker upp som F: på datorn så är SDkortsmappen just F:\. (På telefonen ligger den som /sdcard, men det är överkurs och inget du behöver veta.)

8. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Du kommer inte åt mobilens innehåll om du kopplar ihop dator med mobilen, bara sd kortet. RingDroid är ett program som du kan ta vilken låt som helst o göra till enringsignal, tex korta ner låten till en 20 sekunders slinga