Vilken metod använder ni för anslutning av telefon-till-dator ?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av polkagris, 24 feb 2012.

1. polkagris

polkagris Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu menar jag allt utöver det som synkas över cloud, givetvis kopplar jag inte ihop dator-telefon för mail/kontakter... men t ex att skicka en .apk som jag har på datorn till telefonen? överföra bilder/musik/andra filer?

Dropbox är ju ett alternativ, men känns lite osmidigt om det handlar om ren förflyttning från dator till tele att gå dator->dropbox->dropbox->tele.

Såklart är usb-anslutning rätt optimalt, men man vill ju helst slippa gå och hämta sladdar. De trådlösa alternativ jag testat (bluetooth, ftp-server, myphoneexplorer/kies/etc) funkar sisådär tycker jag. Bluetooth funkar fint från telefon till dator, men inte alls dator->tele (iaf inte mellan min SGS2 och Win7 laptop). Ftp/myphoneexplorer är mkt bättre eftersom de går på stabilt wifi, men det kräver att man går in i telefonen och "slår på" serverappen, och sen startar ett program i datorn, och sen kopplar ihop, och först då kan man börja överföra. Tänker att det borde finnas nåt enklare, 1-clicksmetod, liknande bluetooth-överföring men över wifi (snabbare och bättre än BT).

Nån som har smartare metoder att dela med sig av?

2. Jack Bohlen

Jack Bohlen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Utdelad mapp på datorn och ES File Explorer på telefonen, otroligt enkelt och aldrig krånglat.

3. polkagris

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag försökte ordna till det häromdan, men får det inte att funka... delat ut mapp i Win7, hittat PCn i ES men när jag försöker komma åt så ber den om login och lösen.

Hittar ingen inställning för login-lösen i Win7 för delning, var inne i "Nätverks- och delningscenter\Avancerade delningsinställningar" och där är det ikryssat "aktivera delning så att alla m nätverksåtkomst kan läsa och skriva i delade mappar".

Vore jättetacksam om du kunde hjälpa mig få till det här, det här vore den ultimata lösningen för mig också!

4. Jack Bohlen

Jack Bohlen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Nu kör jag inte windows men det borde gå att bocka för någonstans att tillåta anonyma anslutningar, men som sagt jag har ingen större koll på vars du ska ställa in det då jag inte använder windows i någon större utsträckning själv. Det här kanske kan hjälpa dig: http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Share-files-with-someone

5. polkagris

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack. Hittade till slut den här tråden och när man valt att logga in med user/lösen som man loggar in med på win dator (tex vid omstart) funkar det. Perfekt!

6. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Denna funkade för mig.

7. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Jag använder den gamla hederliga USB kabeln som hängde med.

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

swiftp eller airdroid