vilken mobil ska jag välja?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av stakarn, 29 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. stakarn

stakarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nu har min legend lagt av, startar om sig ofta. så nu är det dags att köpa ny.
    vill ha en mobil som liknar legenden i byggkvalite, som tål lite mer. vad är era tips?

2. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Htc sensation kanske?

3. stakarn

stakarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kollat lite på den... Men är den bra byggd? Såg att det var gorillaglas. Är det bra prestanda på den?

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Börja med att fundera på vad som är viktigt för dig. Är det kamera, skärm, batteritid, vikt, skall du spela mycket, vill ha det flashigaste att visa upp, vad du är beredd att betala m.m

Sedan så går du till din lokala butik och klämmer på de olika telefoner som du är intresserad av.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    En som verkligen liknar legend i storlek, byggkvalitén är Desire S. Trots större skärm så är den endast några mm bredare.

Jag gick från Hero till Legend & nu till denna. En perfekt telefon för en som vill ha kvalitetskänsla, smidighet samt prestanda som är fullständigt tillräckligt.

Storspelaren kanske hellre borde kika på HTC Sensation eller Samsung Galaxy S2 men då snackar vi ett helt annat format på telefonen.

6. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    En av de allra bästa ptestandamässigt. Om du vill ha max prestanda & kan leva med storleken så kan den verkligen vara något för dig.

Byggkvalitén bör vara bra, har dock inte känt på den. Den har inte unibody skal i metall som Desire S som enligt mig saknar motstycke i byggkvalite idag.

Du får fundera på vad du behöver & hur stor den får vara.

7. stakarn

stakarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det jag vill ha ut av min mobil är att framförallt att den ska vara bra byggd, tåla lite stryk... Go att kolla på film och så. Det är mina krav.

8. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det där med tålighet är svårt. Är inte säkert att en mobil i metall är tåligare än en i plast än fast det känns så.

Desire S är byggd som en stridsvagn & känns i alla fall tålig men jag funderar på om du kanske ska ha något större om film är viktigt för dig. HTC Sensation är ju rejält mkt större & kanske kan vara något om du kan ta storleken, jag kan inte det.

Samsung har världens underbaraste skärm, är dock helt gjord i plast men kan vara hållbar för det?

Annars så finns ju SE Arc.

Du får fundera på hur stor lur du kan leva med, är ett stort steg från din Legend till dessa 4.3" monster :)

Mellanting på 4" finns ju, typ HTC Incredible så gå ut i butik & känn.

Jag var oerhört nära att köpa Sgs2 eller Sensation men tyckte att dom blev för stora, Desire S med 3.7" blev perfekt för mig. Större skärm än Legend men obetydligt större i storlek & det bästa av allt, ännu högre kvalitetskänsla än legend & en batterilucka som sitter som berget. Hade mycket problem med att luckan lossnade på min Legend...

Last edited: 29 maj 2011
  9. stakarn

stakarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag tycker inte metallen borde vara så mkt hålbarare... det är ju skärmen som är ömtålig, å om inte jag minns fel så har sensation gorillaglas vilket borde vara ett stort plus.

min bror har en DHD och den känns inte jobbigt stor.

har hört att inte incredible hade mkt problem, stämmer det?

10. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Svårt att utröna vilka mobiler som har problem & inte. Gå in på samsung galaxy s2 problemtrådarna så ser det ju ut som att den är rena skräpet :)

Desire HD var också rätt hårt åtgången i forum i början. En kompis fru har haft sin inlämnad 3ggr nu & är less, byter till incredible.

Dessa teknikprylar kan krångla om man har otur, för de flesta fungerar de dock bra...

Buggar finns mer eller mindre & på forum så ser man mest problemen. Min Desire S har gått klockrent nu sen jag köpte den men det finns de som har problem med dem också när man läser forum. Jag har i och för sig bara haft den i några dagar men den går stenhårt med skärm på minst 10 timmar om dygnet.

11. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det har väl dom flesta lite dyrare lurarna idag, tror jag? Min Desire S har det i alla fall men inte HD enligt vad jag läst.

12. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag håller helt med om att 3,7 tum är det optimala. Höll på att börja fundera på en Desire S i väntan på Neo. Gick till Telia igår och köpte en Neo tillslut. Jag är grymt nöjd med den. Riktigt bra byggkvallite, bättre än Arc skulle jag säga. Jag gillar ju SE:s gränssnitt och sedan ville jag den bästa kameran. Men som sagt, storleken avgjorde, annars är det väl smaken som bestämmer valet.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.